معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد از اعمال تخفیف 30درصدی برای پرداخت نقدی بدهی عوارض پروانه و پایانکار فقط تا پایان خردادماه 1403 خبر داد.

تخفیف 30 درصدی عوارض ساختمانی تمدید نمی‌شود

به گزارش قدس خراسان، قاسم زوکی‌نژاد عنوان کرد: در راستای رونق‌بخشی به صنعت ساختمان در سالی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری به نام جهش تولید با مشارکت مردم مزین گشته است، بر اساس سیاست‌های ابلاغی شورای محترم اسلامی شهر مشهد، لایحه ارسالی مدیریت شهری با عنوان تسهیل در شرایط پرداخت و تصفیه بدهی مودیان، پس از طی مراحل قانونی آن در حال حاضر اجرایی شده است.

وی با اشاره به تسهیلات متعدد و شرایط پرداخت متنوع این طرح افزود: میزان تخفیف نقدی عوارض صرفا تا انتهای خردادماه سال جاری به ۲۵ درصد افزایش یافته و در صورت پرداخت کامل فیش به صورت نقد، به ۳۰ درصد ارتقا می‌یابد.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد تاکید کرد: در سیاست‌گذاری‌های جدید صورت‌گرفته، شیب تخفیفات از انتهای سال به ابتدای سال منتقل شده و به صورت پلکانی کاهش خواهد یافت. بر این اساس، تخفیف نقدی در سه ماهه دوم سال ۲۲ درصد و پس از آن به ۱۹ و ۱۶ درصد کاهش خواهدیافت.

زوکی‌نژاد عنوان کرد: برای اولین بار و فقط تا انتهای خردادماه امکان تقسیط بدهی مودیان با فقط ۱۰ درصد پرداخت نقدی فراهم شده است و در صورت تقسیط تا یک سال نیز مشمول هیچ گونه افزایشی نخواهد بود.

وی با اشاره به تسهیل شرایط تضامین در این طرح افزود: شرایط تضامین تقسیط‌های انجام‌شده نیز در سال جاری تسهیل شده است؛ به نحوی که سقف تقسیط بدون نیاز به ترهین سند، ۲.۵ برابر افزایش یافته و به عبارت دیگر از این پس تقسیط تا دو و نیم برابر معاملات متوسط (۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان) نیازمند ترهین نمی‌باشد.

معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد به یکی دیگر از تسهیلات ویژه این طرح در شش ماهه ابتدای سال اشاره و عنوان کرد: امکان تهاتر بدهی ناشی از هزینه پروانه و پایانکار مودیان با زمین، املاک، آپارتمان و مطالبات متعلق به خود ایشان با ۱۰ درصد تخفیف، از تسهیلات ویژه این طرح است که تقریبا در رویه‌های شهرداری بی‌سابقه است.

زوکی‌نژاد تاکید کرد: مهلت استفاده از این تسهیلات فقط تا تاریخ ۳۱ خردادماه بوده و این مهلت تمدید نخواهدشد؛ لذا از تمامی همشهریان عزیز خواهشمندیم با توجه به استقبال کم‌نظیر از شرایط ایجادشده و مهلت محدود باقی‌مانده، پیگیری و دریافت فیش‌های خود را به روزهای پایانی موکول ننموده و در اسرع وقت به مناطق ۱۳ گانه شهرداری مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.