انتخابات

مدیر مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی گفت: کانون خادمیاران قرآنی از کانون‌های ۱۹گانه خدمت رضوی است که در حال حاضر سه هزار و ۸۷۱ خادمیار قرآنی در آن مشغول به خدمت هستند که از این تعداد، هزار و۳۲۷ خادمیار آقا و دو هزار و ۵۴۶ خادمیار خانم هستند.

 فعالیت سه هزار و ۸۷۱ خادمیار قرآنی در سطح کشور

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مسعود میریان از خادمیاران قرآنی به عنوان بازوان اجرایی طرح‌های مرکز امور قرآنی آستان قدس رضوی یاد کرد و افزود: کانون خادمیان قرآنی همزمان با تأسیس مرکز قرآن آستان قدس رضوی در سال ۹۶ آغاز به کار کرده و پذیرای فعالان و کارشناسان قرآنی است که در عرصه گوناگون فعالیت‌های قرآنی آمادگی خود را برای خدمت اعلام می‌کنند. خادمیاران قرانی در طول هفته ۶ ساعت از زمان و اوقات خود را وقف خدمت در ساحت رضوی و صرف امور قرآنی می‌کنند.
وی افزود: برای خادمیاران قرآنی، مصداق‌های مختلف خدمتی در قالب آموزش مفاهیم قرآنی، برگزاری جلسات و مسابقات قرآنی در محلات مناطق و شهرستان‌های کم بضاعت و محروم، تلاوت مجلسی قرآن کریم در برنامه‌ها و مراسمات، آموزش تواشیح و همخوانی، روایتگری قصه‌های قرآنی، مربیگری مهدالرّضا(ع)، مربی پشتیبان طرح «من قرآن را دوست دارم» و فعالیت‌های ابلاغی ابتکاری عرصه قرآنی انتخاب شده است. 
میریان ، برگزاری کرسی‌های تلاوت رضوی و محافل انس با قرآن را از مهم ترین اقدامات خادمیاران قرآنی عنوان کرد و افزود: در هفته گذشته به مناسبت سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد و گرامیداشت شهدای خدمت با همکاری خادمیاران قرآنی و کانون‌های خادمیاری قرآن کرسی‌های تلاوت رضوی در شهرستان درگز، بقعه‌ی متبرکه امامزاده احمد(ع) شیرمرد، شهر کرد، قوچان، روستاهای دوغایی، هفتخانه، تکمار، امامزاده سید حسن بن موسی کاظم در میرآباد از توابع شهرستان خلیل آباد برگزار شد که قرائت آیات دلنشین قرآن، مرثیه سرایی، پرچم گردانی پرچم متبرک رضوی، قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی از جمله برنامه‌های این مراسم‌ها بوده است. 
وی یادآور شد: خادمیاران قرآنی افزون بر معرفی طرح‌هایی همچون «شمیم تلاوت رضوی»، «من قرآن را دوست دارم » و  دوره‌های آموزشی مهدالرضا، تاکنون موفق شده‌اند با شناسایی، جذب و بکارگیری قاریان و فعالان قرآنی علوم و معارف به عنوان اساتید و مربیان قرآنی، بیش از ۴۳۲ کرسی تلاوت قرآن را در سراسر کشور برگزار کنند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.