رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم از دستور وزیر علوم برای طراحی شاخصی برای جذب اعضای هیئت علمی خبر داد و گفت: به این منظور دانشگاه‌ها در میزان و نحوه جذب رتبه‌بندی می شوند.

دانشگاه‌ها برای جذب هیئت علمی رتبه‌بندی می‌شوند

محمد خلج امیر حسینی درباره رتبه بندی دانشگاه‌ها براساس جذب اعضای هیئت علمی گفت: دانشگاه ها هرساله براساس عملکرد کلی آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و ... رتبه بندی می شوند برهمین اساس وزیر علوم تحقیقات و فناوری به مرکز جذب این وزارتخانه دستور داده است تا در جذب اعضای هیئت علمی ملاکی را طراحی کند و یک رتبه بندی در جذب برای دانشگاه‌ها وجود داشته باشد که طرح خیلی خوبی است و کمک می‌کند بهترین‌ها و ضعیف‌ترین‌ها در جذب اعضای هیئت علمی مشخص شوند.

وی درباره اینکه آیا نتایج این رتبه بندی می تواند در سهمیه های جذب دانشگاه ها هم تاثیرگذار باشد گفت: قاعدتا وقتی یک رتبه بندی صورت گیرد در بخش‌های دیگر هم می تواند موثر باشد.

تعیین تکلیف دو فراخوان سال گذشته در سال جاری

رئیس مرکز جذب وزارت علوم با اشاره به اعلام نتایج فراخوان های جذب اعضای هیئت علمی در بهمن و شهریور سال ۱۴۰۲ گفت: تعدادی از پرونده‌های شهرویور ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شده و برنامه ما این است که با همکاری دانشگاه‌ها، دو فراخوان سال گذشته امسال تعیین تکلیف شود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.