مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تلاش زمین‌خواران برای تعرض به ۷۲۰۰ هکتار زمین دولتی، گفت: ۶۹۰۰ هکتار از اراضی مورد تعرض زمین‌خواران به دولت بازگشت.

۹۵ درصد زمین‌های دولتی تعرض‌شده به‌دولت، بازگشت

به گزارش قدس آنلاین، ارسلان مالکی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن صبح امروز در سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد، اظهار کرد: ۴۸ هزار پرونده قضایی بین سازمان ملی زمین و مسکن و مردم در طول این مدت تعیین و تکلیف شد.

وی گفت: در این مدت ۷۲۰۰ هکتار از اراضی دولتی مورد تعرض زمین‌خواران قرار گرفت که با هشیاری بخش‌های حفاظتی ۶۹۰۰ هکتار از آن به دولت بازگردانده شد و مابقی در طی مراحل قضایی است.

مالکی افزود: ۳۵۰۰ هکتار از اراضی که در اختیار نهادها و مردم برای ساخت قرار گرفته بود و در مدت تعیین شده ساخت و سازی روی آن انجام نشده باز پس گرفته شد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تامین ۱۵۳ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن، گفت: پروژه‌های طرح اقدام ملی که در دولت قبل شروع شده بود بر اساس گزارش دیوان محاسبات ۷ درصد پیشرفت داشت، اینکه پروژه‌های اقدام ملی در دل نهضت ملی مسکن آورده می‌شود به دلیل این است که مار اجرایی طرح اقدام ملی ناقص بود.

این مقام مسئول گفت: ماهیت سازمان ملی زمین و مسکن مولد سازی است و در این مدت ۱۵۷۰ پروژه تامین شده است و برنامه مولدسازی ما در سال جاری ۹۸ هزار میلیارد تومان بود و سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان از منابع سازمان ملی زمین و مسکن مولد شد.

مالکی تاکید کرد: از ۶۰ شهرک در دست ساخت، ۱۹ شهرک در دست طراحی و ۱۱ شهرک در استان‌های قم، یزد، البرز، آذربایجان شرقی، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و استان‌های دیگر در دست اجراست.

وی افزود: سیاست قطعی دولت سیزدهم توسعه شهرها و افقی‌سازی بود که این سیاست در برنامه هفتم هم دنبال می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت شهرهای جدید مستقر در ۴ استان نوار ساحلی جنوب کشور گفت: این سوال مختص شرکت عمران شهرهای جدید است و متولی این بحث آنجاست.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.