انتخابات

۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 993105

معاون نظارت بیمه مرکزی از بخشودگی کامل جرایم وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث به شرط خرید بیمه‌نامه یکساله از ۲۸ خرداد تا پایان ۱۶ تیر خبر داد.

خبر خوش بیمه‌ای به‌صاحبان وسیله نقلیه

به‌گزارش قدس آنلاین، آن‌طور که محمود حق وردیلو، معاون نظارت بیمه مرکزی ابراز کرد: به مناسبت دهه ولایت و امامت با توجه به پیشنهاد بیمه مرکزی و موافقت وزیر امور اقتصاد و دارایی ۱۰۰ درصد مبلغ جریمه برای تمام وسایل نقلیه موتوری زمینی که فاقد بیمه شخص ثالث بودند از تاریخ ۲۸ خرداد مصادف با عید سعید قربان تا پایان ۱۶ تیر به مدت ۲۰ روز مورد بخشودگی قرار گرفته‌اند.

براساس اظهارات این مسئول در بیمه مرکزی، شرط این بخشودگی خرید بیمه‌نامه یک ساله است و خرید بیمه‌نامه کوتاه مدت را شامل نمی‌شود.

در روزهای ابتدایی سال، رئیس‌کل بیمه مرکزی در بخشنامه­‌ای نرخ جدید حق بیمه شخص ثالث انواع وسایل نقلیه برای سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد که براساس آن حق بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۳ با افزایش ۳۵.۵ درصد روبه‌رو شد.

این نرخ به دنبال افزایش ۳۳.۳ درصدی نرخ دیه در سال ۱۴۰۳ تعیین شد که بر اساس آن نرخ دیه سال ۱۴۰۳ در ماه‌های غیرحرام به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید.

منبع: اکوایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.