۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
کد خبر: 993109

فرماندار مشهد گفت: از آبان ماه سال گذشته که برنامه سه‌شنبه‌های افتتاح مدرسه را آغاز کردیم، تا امروز ۵۳۵ کلاس درس در شهرستان مشهد افتتاح شده است.

افتتاح ۵۳۵ کلاس درس در شهرستان مشهد

به گزارش قدس خراسان، مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه روستای ساغروان صبح امروز در قالب برنامه «سه‌شنبه‌های افتتاح» با حضور استاندار خراسان رضوی، فرماندار مشهد و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: باید تا سه سال آینده این تلاش جدی برای مدرسه‌سازی را ادامه دهیم تا مسئله کمبود مدرسه و کلاس درس در حاشیه شهر مشهد رفع شود.

یعقوبعلی نظری با بیان اینکه این بهترین مجلس تکریم برای شهدای خدمت است، متذکر شد: رضایت شهدای خدمت به‌ویژه شهید رئیسی عزیز نیز در همین به ثمر نشستن تلاش‌ها است.

وی به فرماندار مشهد و خیرین مدرسه‌ساز پیشنهاد داد که از اکنون برای سال آینده برنامه‌ریزی کنند و تعدادی از مدارس را با همکاری اتحادیه هتلداران در مشهد بسازند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه هتلداران ظرفیت مادی بالایی دارند، می‌توان از ظرفیت صنف هتلداران در استان‌های دیگر نیز برای ساخت مدرسه در خراسان رضوی استفاده کرد.

نظری با بیان اینکه افتتاح این مدرسه یک مقدمه و گام عملی است که نیازمند توسعه است، عنوان کرد: حدود چهار هزار کلاس درس طی سه سال دولت شهید رئیسی و به همت آموزش و پرورش و خیرین در استان افتتاح شده است.

وی افزود: خیر و برکت این کارها به دلیل اخلاص این عزیزان ایجاد شده است، شهید رئیسی و برخی از همکاران او هیچ نگاهی به جز خدمت، کار، تلاش و حل مسائل مردم ندارند، خداوند نیز به این تلاش برکت می‌دهد.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ساخت پنج هزار کلاس دیگر نیز در دستور کار قرار گرفته که دو هزار و ۵۰۰ کلاس را آموزش و پرورش با توجه به ظرفیتی که دارد، می‌سازد و دو هزار و ۵۰۰ کلاس دیگر نیز سهم خیرین است که با هدفگذاری که در نقاط مختلف انجام می‌شود، به‌ویژه در حاشیه شهر مشهد ساخته شود.

نظری با اشاره به افتتاح پروژه‌های یادگار ابراهیم نیز بیان کرد: اتفاقات بزرگی در زمینه‌های مختلف رقم خورده و در حال تحقق است از جمله پروژه‌هایی است که در علوم پزشکی در حال انجام است، همچنین پروژه‌هایی که در حوزه‌های مختلف زیرساختی از جمله آب، برق، گاز و ورزش در حال تکمیل و افتتاح است

وی متذکر شد: در این مقطع ۱۰۹ پروژه در مرحله بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی است که احتمالاً با حضور مسئولان کشوری پنجشنبه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و عملیات اجرایی پروژه‌های جدید نیز به سبب اهمیت و ضرورت آغاز می‌شود. ارزش این ۱۰۹ پروژه ۱۴۲ همت برآورد شده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه جمع‌بندی سه سال خدمت با هدایت و مدیریت شهید رئیسی انجام گرفته و مرحله به مرحله به اطلاع مردم می‌رسد، گفت: بیشتر این پروژه‌ها مربوط به مصوبات سفر اول رئیس جمهور شهید به خراسان رضوی است که به مرحله بهره‌برداری رسیده و برخی از پروژه‌ها را نیز برحسب ضرورت آغاز کرده‌ایم.

افتتاح ۵۳۵ کلاس درس در شهرستان مشهد

فرماندار مشهد نیز در این مراسم در جمع خبرنگاران یکی از چالش‌های جدی شهرستان مشهد را کمبود فضای آموزشی دانست و گفت: تنها راه برای حل این چالش همراهی و همکاری مردم بود، به همین خاطر مجمعی را ایجاد کردیم که خیرین در همه حوزه‌ها در آن حضور داشتند، در این مجمع همه خیرین را منسجم کردیم و ظرفیت‌های دولتی را نیز پای کار آوردیم، این هم‌اندیشی باعث شد که برای رفع این مشکل هر سه‌شنبه یک مدرسه را افتتاح کنیم و خوشبختانه زمینه این کار نیز فراهم شد.

محسن داوری تأکید کرد: کلنگ ساخت این مدرسه در پاییز سال گذشته با حضور استاندار به زمین خورد و امسال در اواخر بهار شاهد افتتاح آن هستیم، این موضوع نشان‌دهنده آن است که اگر خیران و مسئولان پای کار بیایند، می‌توانی ظرف هشت ماه یک مدرسه را بسازیم.

وی افزود: این مدرسه به طور کامل خیرساز است، زمین این مدرسه را خیرین اهدا کرده‌اند و ساخت آن نیز با خیرین بوده است، باید از خیرین محترم به‌ویژه جامعه هتلداران و آقای مادرشاهیان که بانی ساخت این مدرسه هستند، تشکر کنم.

فرماندار مشهد متذکر شد: عموماً مدیرانی که کلنگ می‌زنند، افتتاح نمی‌کنند، بلکه مدیران بعدی افتتاح می‌کنند اما این پروژه سال گذشته توسط استاندار کلنگ‌زنی شد و امروز نیز توسط استاندار محترم افتتاح شد.

داوری بیان کرد: همت خیرین باعث شد که در روستایی در حاشیه شهر مشهد که از کمبود کلاس درس رنج می‌برد، این مشکل برطرف شود و برای سال آینده هیچ مشکلی در این حوزه نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: از آبان ماه سال گذشته که برنامه سه‌شنبه‌های افتتاح مدرسه را آغاز کردیم، تا امروز ۵۳۵ کلاس درس در شهرستان مشهد افتتاح شده است،ان‌شاءالله این موضوع را ادامه می‌دهیم تا همه مشکلات مدارس در این شهرستان حل شود.

افتتاح سی‌امین مدرسه در ناحیه تبادکان

رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان نیز در این مراسم با بیان اینکه مدرسه تعطیل می‌شود اما مدرسه‌سازی تعطیل نمی‌شود، گفت: امروز در ناحیه تبادکان سی‌امین مدرسه در دولت سیزدهم و بیستمین مدرسه را در برنامه «سه‌شنبه‌های افتتاح»، افتتاح می‌شود.

محمدحسین عبداللهی متذکر شد: به دلیل اینکه روستای ساغروان، یک روستای مهاجرپذیر است و تعداد جمعیت آن به هشت هزار نفر نزدیک شده، مدرسه‌سازی از چند سال گذشته در این روستا ضرورت پیدا کرده است.

وی بیان کرد: سازمان کمیساریای عالی سازمان ملل متحد این روستا را برای مدرسه‌سازی انتخاب کرده بود اما چون زمین برای ساخت مدرسه در آن زمان تهیه نشده بود، آموزش و پرورش مجبور شد که در روستای کورده مدرسه بسازد. اما روستاییان ساغروان پیگیر ساخت مدرسه در این روستا بودند و با پیگیری‌های شورا و روحانی روستای ساغروان و عنایت فرماندار مشهد و بخشدار بخش مرکزی، زمین این مدرسه را خانواده مرحوم قاسمی برای ساخت مدرسه اهدا کردند.

رئیس آموزش و پرورش منطقه تبادکان خاطرنشان کرد: دختران و پسران این روستا در دوره متوسطه اول در یک مدرسه درس می‌خواندند و برای اینکه اختلاط ایجاد نشود، دختران در جلوی مدرسه منتظر بودند که مدرسه خالی شود، برای حل این مشکل حتی به دنبال مکانی برای اجاره بودیم و تمام مسیرها را برای حل این مشکل پیگیری کردیم، در نهایت آقای مادرشاهیان و احمدیان بانی ساخت مدرسه در این روستا شدند.

عبداللهی ادامه داد: پیمانکار این مدرسه را ظرف هشت ماه در زمینی به مساحت یک هزار و ۵۰۰ متر و با زیربنای ۴۶۰ متر ساخت، منزل سرایداری این مدرسه را نیز اداره کل نوسازی می‌سازد.

وی متذکر شد: این مدرسه یک نوبت ابتدایی پسرانه و یک نوبت متوسطه اول پسرانه می‌شود و از مهرماه در هر نوبت نزدیک به ۲۰۰ دانش‌آموز در این مدرسه مشغول به تحصیل می‌شوند.

تعداد مدارس به نسبت جمعیت استان کم است

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه در زمینه آموزش باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم، گفت: به‌عنوان یک شهروند در خراسان رضوی وظیفه خودم می‌دانم که در توسعه آموزش، تمام توانم را بگذارم تا شاهد افتتاح مدارس بیشتری باشیم.

محمود مادرشاهیان از استاندار تقاضا کرد که بخش آموزش و پرورش و گردشگری را به یکدیگر گره بزند تا شاهد افتتاح مدارس بیشتری در خراسان رضوی باشیم و گفت: تعداد مدارس به نسبت جمعیت استان کم است.

وی متذکر شد: روزی که با فرماندار محترم جلسه داشتم، احساس کردم که انتخاب شده‌ام که این کار را انجام دهم و این توفیق همیشه به دست نمی‌آید، از همه دوستان و همکارانم در صنف هتلداران نیز تقاضا می‌کنم که تا می‌توانند در این حوزه ورود کنند، چرا که هر چه مدرسه بسازیم کم است.

این خیر مدرسه‌ساز از مسئولان خواست که مدرسه را به نام امام رضا(ع) نامگذاری کنند و نامی از او بر سر در این مدرسه زده نشود.

مادرشاهیان عنوان کرد: امیدوارم این توانایی را داشته باشم که با همین سرعت و برنامه‌ریزی مدارس دیگری را نیز بسازم که با دست مسئولان افتتاح شود، چرا که افتتاح این مدارس باعث ایجاد خیر و برکت می‌شود.

امیدواریم مدارس دیگری برای آینده فرزندانمان افتتاح شود

در حاشیه این مراسم ولی یکی از دانش‌آموز و عضو شورای دهیاری روستای ساغروان در گفت‌وگو با قدس خراسان با اشاره به کمبود فضای آموزشی در این روستا، گفت: اینکه دختران و پسران مقطع متوسطه اول در یک مدرسه و در دو شیفت در حال تحصیل بودند، معضل بزرگی برای ما بود، چند سالی بود که اهالی روستا، شورای دهیاری و بزرگان روستا پیگیر ساخت مدرسه در این روستا بودند تا مدارس دختران و پسران از یکدیگر جدا شود.

حوا منفرد با بیان اینکه امیدواریم مدارس دیگری هم برای آینده فرزندانمان در این روستا افتتاح شود، عنوان کرد: خیلی خوشحالیم که این مدرسه امروز افتتاح شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.