۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
کد خبر: 993204

فرقی نمی‌کند که توقع شما از یک ساحل چه باشد؛ تنوع زیادی که در سواحل این جزیره وجود دارد،

۵ ساحل فوق العاده جزیره قشم | معرفی به همراه عکس

باعث شده که همه مسافران تور لحظه آخری قشم بسته به سلیقه خود سواحل آرام یا شلوغ را انتخاب کنند. جزیره قشم مساحت ۱.۴۹۱ کیلومتر مربع دارد و همین سطح وسیع باعث شده که سواحل بسیار زیادی در آن وجود داشته باشد. سواحل زیتون، هامون و سوزا از جمله سواحل شلوغ و سواحل لافت و روستای مسن آرام و خلوت هستند. در برخی از این سواحل امکاناتی برای کمپینگ، سرویس بهداشتی و مسیرهای دوچرخه سواری وجود دارد که به تدریج به آن‌ها می‌پردازیم.

ساحل سوزا

پارک ساحلی سوزا یکی از پارک‌هایی است که با داشتن تفریحات آبی مانند بنانا سواری، غواصی، جت اسکی، قایق‌سواری و شاتل سواری پذیرای مسافران قشم است. این پارک در شهری به همین نام واقع است و تا فرودگاه قشم ۲۵ کیلومتر فاصله دارد. در ساحل زیبای سوزا امکاناتی مانند مکان‌هایی برای چادرزدن، کمپینگ، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی ساحلی وجود دارد. در ساحل سوزا، صدای آب با آوازهای مرغان دریایی درهم‌آمیخته و فضایی آرامش‌بخش را به وجود آورده است.

این ساحل به ماسه‌های طلایی خود معروف است و در نزدیکی آن اقامتگاه‌های بوم‌گردی چون گُفاره، لرد و خانه دوست برای اسکان مسافران وجود دارند. جالب است بدانید که ساحل سوزا درگذشته محدوده تجارت دریایی آفریقا و کشورهای آسیایی مانند هندوستان و پاکستان بوده است.

ساحل زیتون

اگر به‌ دنبال ساحلی هستید که در آن امکاناتی برای چادرزدن، مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، سرویس بهداشتی و... وجود داشته باشد، می‌توانید از ساحل زیبای زیتون بهره ببرید. این ساحل ۲۴ ساعته است و در آن هارمونی زیبایی از ترکیب رنگ‌های سبز درختان و آبی دریا وجود دارد. ساحل زیتون به ‌دلیل رسیدگی شهرداری قشم دارای محل‌هایی برای دفع زباله است و به ‌همین دلیل از سواحل دیگر این جزیره پاک‌تر است.

در ساحل زیتون آلاچیق‌هایی وجود دارد که می‌توانند مکان خوبی برای تابش شدید نور آفتاب در روز باشند؛ اما این تمام تفریحات ساحل زیتون نیست. شاتل سواری، پاراسل، غواصی، زمین‌های بازی و سینما ۴ بعدی از دیگر تفریحات این ساحل هستند که می‌توانند شما را ساعت‌ها مشغول کنند. در این پارک همچنین رستوران و کافه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید ضمن لذت‌بردن از طبیعت ساحلی، از آن‌ها نیز بهره ببرید.

خبر خوشی که برای بازدیدکنندگان پارک این ساحل وجود دارد، اجرای موسیقی زنده سنتی و پاپ است که هر شب به‌وسیله خوانندگان محلی قشم برگزار می‌شود. در پارک زیتون زمین‌های بازی مخصوصی برای کودکان وجود دارد که کاملاً ایمن هستند. خوشبختانه در نزدیکی ساحل زیتون هتل‌ها، مراکز خرید و ساحل مرجانی قشم وجود دارد که هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد.

ساحل روستای لافت

در شمال غربی جزیره قشم روستایی آرام نهفته است که بافت آن تداعی‌گر خانه‌ها و بادگیرهای یزد برای مسافران است. در این ساحل زیبا مکان‌هایی مانند اکو موزه، اسکله باستانی، چاه‌های تلا و نخلستان‌های حیرت‌انگیزی وجود دارند که قلب شما را تسخیر می‌کنند. این روستا آب‌وهوایی به‌شدت گرم دارد و اکثر خانه‌های قدیمی آن دارای بادگیر و آب‌انبارهایی برای خنک‌شدن محیط داخلی هستند.

با وجود جاذبه‌های بسیار زیادی که در این روستا وجود دارد، به ‌نظر می‌رسد جذاب‌ترین جاذبه آن به ساحل خلیج‌فارس و گشت‌وگذار در آن محدود می‌شود. جالب است بدانید که روستای لافت حتی قبل از پیدایش شهر قشم وجود داشته و محل استعمار انگلیسی‌ها بوده است. این موضوع را می‌توان از به‌کاربردن کلمات انگلیسی در زبان مردم لافت به‌خوبی متوجه شد.

ساحل روستای لافت، امکانات خاصی ندارد؛ اما منظره‌ای که از غروب و طلوع آفتاب را برای افراد به ارمغان می‌آورد، حقیقتاً تأمل‌برانگیز است. تلألؤ نور چراغ‌هایی که بر فراز بادگیرها و خانه‌های سنتی لافت دیده می‌شود، منظره‌ای رویایی را به وجود می‌آورد که شاید دیدن آن تنها یکبار در تور لحظه آخری قشم اتفاق بیفتد. اگر بافت سنتی و تاریخی را می‌پسندید، می‌توانید ساحل آرام و خلوت لافت را برای گشت‌وگذار ساحلی انتخاب کنید.

5 ساحل فوق العاده جزیره قشم | معرفی به همراه عکس

ساحل نقره‌ای

شاید تصویر ساحلی با شن‌های براق را تنها در تصاویر کارتونی یا رؤیاهای خود دیده باشیم؛ اما ساحل نقره‌ای قشم این رؤیا را به واقعیت تبدیل کرده است. ساحل نقره‌ای قشم از جمله خاص‌ترین سواحل جزیره قشم محسوب می‌شود. مطمئناً شما نیز کنجکاو هستید که بدانید دلیل براق بودن شن‌های ساحل نقره‌ای چیست؟ علت این جلوه زیبا را می‌توان در پدیده‌های زمین‌شناختی، تجزیه‌ کانی‌ها و تجزیه برخی موجودات آبزی مانند پلانکتون‌ها و صدف‌های دریایی دانست.

گاهی در شب‌های پاییزی رنگ آب دریا به‌صورت آبی درخشان درمی‌آید که این موضوع به ‌دلیل فیتوپلانگتون‌هایی است که در شرایط مد دریا نورهای آبی از خود ساطع می‌کنند. متأسفانه رفتارهای نادرست افراد و برداشتن شن‌های برق ساحل نقره‌ای باعث شده که بازدید از این ساحل برای عموم مجاز نباشد. البته در این منطقه کشتی‌هایی نیز وجود دارند که می‌توانید سوار آن‌ها شوید و مناظر رویایی ساحل نقره‌ای را از دور تماشا کنید.

سواحل جزایر ناز

جزایر ناز، از عجایب هفت‌گانه قشم هستند که به ‌دلیل داشتن ژئوپارک یکی از منحصربه‌فردترین سواحل قشم محسوب می‌شوند. تماشاکردن سواحل زیبای ناز تنها در روز امکان‌پذیر است؛ زیرا با غروب آفتاب مد شروع شده و اکثر مساحت خشکی این جزیره به زیر آب فرومی‌رود. در این سواحل طلایی که وسعت آن‌ها به چندین هزار مترمربع نیز می‌رسد، می‌توانید عکاسی کنید و از تفریحات آبی، آفرود سواری و خرید صنایع‌دستی لذت ببرید. بازدید از جزایر ناز به‌ دلیل شرجی‌بودن منطقه بهتر است در فصل‌های سرد سال انجام شود.

5 ساحل فوق العاده جزیره قشم | معرفی به همراه عکس

سخن پایانی

قبل از سفر به سواحل قشم بهتر است نسبت به شرایط جوی آگاه باشید. این جزیره به ‌دلیل داشتن آب‌وهوای گرم و باران‌های شدید ممکن است در برخی روزهای سال سواحل طوفانی داشته باشد. تماشاکردن سواحل قشم و مناظری که با تلألؤ نور خورشید بر روی سطح دریا ایجاد می‌شود، می‌تواند تسلی‌بخش هیاهوهای روزمره شما باشد. خوشبختانه بازدید از همه این سواحل رایگان است؛ ولی برای تفریحات‌ آبی نظیر شاتل سواری، جت سواری و غواصی باید هزینه جداگانه‌ای بپردازید. در سفر به این سواحل بهتر است روزهای سرد سال را انتخاب کنید و وسایلی مانند کلاه آفتاب‌گیر، ضدآفتاب و لباس‌های خنک را فراموش نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.