انتخابات

امام جمعه بردسکن گفت:برائت از مشرکین بیانگر اتحاد مسلمین است و پایگاه‌های نماز جمعه یکی از پایگاه‌های وحدت و اتحاد مسلمین به شمار می‌رود.

برائت از مشرکین بیانگر اتحاد مسلمین است

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام علی اصغرامینی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیر ماه اشاره کرد و افزود:مشارکت مردم در انتخابات مهم‌ترین اصل است که می‌طلبد واجدین شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات حضور پرشوری را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۶ نفر در این دوره از انتخابات توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده‌اند و در حال مناظره و رقابت با یکدیگر هستند گفت: وظیفه دوم ما نسبت به انتخابات، انتخاب فرد اصلح است که باید مردم به کارنامه و سوابق این افراد توجه کنند و کسی را در مسند رئیس قوه مجریه قرار دهند که فردی متقی و معتقد به ولایت فقیه و اهل خدمت به مردم و مبارزه با استکبار جهانی باشد.

خطیب جمعه بردسکن با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت از برگزاری بیش از ۵۰ برنامه در طول این دهه در این شهرستان خبر داد و افزود: نماز عید سعید قربان ساعت ۷ صبح در محل مسجد جامع شهرستان اقامه خواهد شد و یکی از سنت‌های این روز بحث قربانی کردن است که در روایات بسیار سفارش و تأکید شده است.
وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به مسأله برائت از مشرکین اشاره و عنوان کرد: در واقع برائت از مشرکین بیانگر اتحاد مسلمین است و پایگاه‌های نماز جمعه یکی از پایگاه‌های وحدت و اتحاد مسلمین به شمار می‌رود.
وی همچنین به ابعاد زندگانی امام محمد باقر (ع) اشاره کرد و افزود: امام محمد باقر (ع) در گسترش معارف دین نقش تأثیرگذاری داشت و پایه‌گذار جنبش علمی بود.
همچنین به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) به همت ستاد ارتحال امام (ره) در شهرستان بردسکن یک دوره مسابقه کتابخوانی از وصیت نامه الهی سیاسی امام راحل با شرکت ۷۶۰ نفر برگزار شد که به قید قرعه ۲۵ نفر از شرکت‌کنندگانی که پاسخ صحیح را داده بودند در نماز جمعه از آن‌ها تجلیل به عمل آمد.
نمازگزاران بردسکنی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری با سر دادن شعار مرگ برامریکا و مرگ براسراییل برائت خود را از کفار و مشرکان اعلام و حمایت خود را از مردم مظلوم غزه ابراز داشتند.
در پایان مراسم نماز جمعه توسط مدیریت جهادکشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) میز خدمت برپا شد و به سؤالات و مشکلات مردم از این دو نهاد پاسخ داده شد.
خبرنگار علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.