مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بردسکن گفت: از ۱۱۰۰ کیلومتر طول شبکه خط انتقال آب و تأسیسات بردسکن، ۶۵ درصد رو به فرسودگی است و نیاز به بازسازی دارد.

۶۵ درصد شبکه خط انتقال آب و تأسیسات بردسکن فرسوده است

به گزارش قدس خراسان، در جلسه‌ای که به منظور پیگیری مشکلات روستای کلاته جمعه از توابع بخش انابد بردسکن در مسجد این روستا با حضور معاون فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه، مدیر آبفای شهرستان بردسکن و فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام رضا(ع) انابد و اهالی این روستا برگزار شد، حسین مهدوی اولیایی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بردسکن گفت: امور آب و فاضلاب شهرستان بردسکن کار سقایی ۷۶ روستا و ۳ شهر را با ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه لوله کشی و ۵۲ منبع آبی بر عهده دارد و از این ۱۱۰۰ کیلومتر طول شبکه خط انتقال آب و تأسیسات ۶۵ درصد رو به فرسودگی است و نیاز به بازسازی دارد.

وی خط انتقال آب از علی بیک به کلاته جمعه را نیز جزء این ۶۵درصد تأسیسات نیاز به بازسازی دانست و عنوان کرد: سال گذشته به جد پیگیری کردیم تا سایز و نوع لوله‌های طرح خط انتقال با لوله و اتصالات مناسبت‌تر تعویض شود.
وی گفت: اتصالات تهیه شده و لوله‌های خط انتقال آب با مساعدت سپاه تهیه و به محل حمل شده است و طبق جلسه بخشداری در سال گذشته مقرر شده اجرا و لوله‌گذاری را اداره آب  و دهیاری و شورای اسلامی بحث خاک سرندی و کارگری کانال را انجام بدهند.

حجت الاسلام اکبری به نمایندگی از مردم و اعضای شورای اسلامی این روستا از نبود آب لوله کشی به عنوان معضل اصلی نامبرد و گفت: در روستای کلاته جمعه با ۶۴ خانوار جمعیت آب لوله کشی وجود ندارد و مردم با وجود اینکه کولر دارند به دلیل نبود آب نمی‌توانند از آن استفاده کنند و برای استحمام نیز مجبورند به خانه‌فامیل در شهر انابد بروند.
وی از نداشتن جاده دسترسی آسفالته نیز به عنوان یکی دیگر از مشکلات اصلی مردم نامبرد و ادامه داد: علی رغم پیگیری‌های متعدد در یکی دو دهه گذشته فقط بعداز چندین سال ۲ کیلومتر از این جاده آسفالت شده است.

وی یکی دیگر از گلایه‌های مردم روستا را از معدن مس تکناردانست و گفت: با سابقه‌ترین معدن مس منطقه کلاً ۴۴ نفر اشتغالزایی دارد در صورتی که معادن جدید مجاور بالغ بر ۵۰۰ نفر اشتغالزایی کرده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان بردسکن ضمن تبریک ایام عید قربان و غدیر و دهه ولایت و امامت اعلام کرد: همانطور که رئیس جمهور شهید در خصوص حل مشکلات مردم شبانه روز نمی‌شناختند و در این راه با نثار جان خود به شهادت رسید ما نیز علی رغم مشکلات پیش رو به عنوان خادم مردم همیشه در خدمت مردم هستیم.

مهدی عاشوری فر از اعضای شورای اسلامی، مدیر اداره آب شهرستان و دهیار خواست پیگیر افتتاح این پروژه در دهه ولایت  شوند.

وی از سرهنگ جنیدی فرمانده سپاه ناحیه بردسکن برای کمک‌های فراون در بحث محرومیت زدایی روستاهای مختلف شهرستان تشکر و قدردانی کرد و همچنین با تشکر از صبر و حوصله مردم کلاته جمعه قول داد حداکثر تا ۱۰ روز آینده کار اصلاح و بازسازی خط انتقال آب به پایان رسد و در دهه ولایت این پروژه افتتاح شود.

عاشوری فر درمورد جاده نیز گفت: ۲۲۰۰ متر از جاده انابد به کلاته جمعه آسفالت شده و حدود ۸۰۰ میلیون تومان نیز به پیمانکار برای اجرای ابنیه پرداخت شده است و با توجه به این‌که این جاده مثل جاده دهان قلعه کد دار است امسال برای این جاده نیز مانند جاده دهان قلعه در کمیته اعتبارات که بعداز انتخابات برگزار می‌شود اعتبار گذاشته می‌شود.

علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.