انتخابات

نامزد چهاردهمین روه انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه رقابت میان نیروهای انقلاب اتفاق خوبی است که باید توأم با اخلاقرباشد، گفت: در عین حال باید تا قبل از هشتم تیرماه زمینه وحدت در جبهه نیروهای انقلاب را فراهم کنیم.

قالیباف: تا قبل از هشتم تیرماه باید زمینه وحدت در جبهه انقلاب را فراهم کنیم/ زیبنده نیست مردم ایران نگران معیشت خود باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف که در گردهمایی اعضای ستادهای انتخاباتی خود در محل در مسجد امام صادق(ع) در میدان فلسطین تهران سخن می‌گفت انتخابات را یک فرصت بی‌نظیر برای ایجاد تغییر و برطرف کردن ضعف‌ها و زمانی برای تقویت نقاط قوت مسیر اداره کشور خواند و اظهار داشت: جبهه انقلاب درگذشته با ایجاد مجلس انقلابی یازدهم به تعبیر مقام معظم رهبری و انتخاب دولت سیزدهم به ریاست سیدالشهدای دولت، حرکت جدی و اساسی خودشان را به سمت تغییر و تحول در نظام اداره کشور آغاز کردند و این حرکت درزمانی صورت گرفت که بنا بر آمارها و اسناد دهه ۹۰ شرایط خوبی در کشور وجود نداشت تا آنجا که مقام معظم رهبری هم برای وضع آن زمان ابراز نگرانی کردند.

وی افزود: در دهه ۹۰ رشد اقتصادی  متوسط سالانه کمتر از یک درصد و رشد نقدینگی ۲۶ برابر شده بود که حاکی از شرایط حاد اقتصادی و مشکلات معیشتی بود و مجلس و دولت سیزدهم با تلاش چندساله توانست ریل مدیریت کشور را تغییر دهد و به مسیر درست برگرداند.

وی با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم درزمینهٔ اصلاح قوانین، تدوین و تصویب قوانین جدید خاطرنشان کرد: اوج این حرکت تصویب برنامه هفتم توسعه بود که برنامه و کار مشترک دولت سیزدهم و مجلس یازدهم به شمار می‌رود و با کیفیت مناسب به‌نحوی‌که قابلت بالای اجرا داشته باشد تنظیم شد زیرا شش برنامه توسعه گذشته و ۳۰ سال زمانی که برای آن‌ها صرف شد نتوانست به نتیجه مطلوب برسد و بیش از ۳۰ درصد به اهداف خود نرسیدند که این از دست رفتن و حیف شدن زمان و سرمایه و توان کشور بود.

قالیباف تأکید کرد: امروز ما موظفیم مسیر شهید رئیسی و برنامه هفتم را ادامه دهیم که میثاق همه ماست و هسته مرکزی برنامه توسعه کشور است به همین دلیل ما در یک نقطه حساس قرار داریم و مردم باید یک تصمیم بزرگ و مطمئن بگیرند که بازگشت به عقب نباشد . کارهای نیمه‌تمام مانده و حرکت‌های نوی ر نیاز به سرانجام برسد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: هنوز باید شتاب توسعه و پیشرفت کشور بیشتر شود و کشور دارای امکانات و ظرفیت‌هایی است که می‌توان این مهم را رقم زد.

وی فساد را سایه شوم ناکارآمدی خواند و گفت: وقتی مدیریت کشور ناکارآمد باشد فساد توسعه می‌یابد و مدیریت درست و قوی می‌تواند پیشرفت کشور و کاهش فساد را رقم بزند.

قالیباف تصریح کرد: تولید، سرمایه‌گذاری و ... در گرو تحقق رشد بالای اقتصادی است درحالی‌که در کشور ما سالانه بیش از ۱۰ میلیارد دلار به دلیل مدیریت نادرست، ضعف اقتصاد و فساد حیف‌ومیل می‌شود لذا مدیریت قوی در همه شئون لازم است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به سیاست خارجی دهه ۹۰ هم اشاره کرد و گفت: پرونده‌های زیادی در این حوزه وجود دارد که دو وضعیت دارند ف یا به نتیجه نرسیدند و یا اگر به نتیجه رسیدند در اجرای آنها اتفاقی نیفتاد. این در حوزه فرهنگ، اقتصادی و اجتماعی هم صدق می‌کند.

وی اصلاح این پدیده را نیازمند برنامه و کار مدون، علمی و باپشتکار خواند و گفت: نمونه این‌چنین حرکتی روند رشد نیروی هوافضای سپاه پاسداران از دهه هفتاد است که با یک حرکت پیوسته درزمینهٔ توسعه فناوری، توان عملیاتی و باور به توانایی‌های خود ظرف دو دهه توانست توان دفاعی را رقم بزند که وقتی دشمن به کشور ما تعرض و تجاوز کرد با انجام عملیات وعده صادق و عبور موشک‌ها از فراز بیت‌المقدس و اصابتشان به حفاظت‌شده‌ترین پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی غرور هر ایرانی را در هرکجای جهان حتی اگر تعلقی به جمهوری اسلامی نداشت برانگیزد و بسیاری از کورها امروز در حسرت چنین اقتداری هستند.

قالیباف افزود: سزاوار نیست مردم چنین کشوری وقتی به کشورها و مردمان همسایه خود می‌نگرند دغدغه و نگران وضعیت اقتصادی و معیشت خود باشند و این زیبنده ایران نیست و به لطف خدا باید تلاش کنیم که نشاط را در این حوزه به جامعه ایرانی برگردانیم.

وی بابیان اینکه ما در جبهه انقلاب نیازمند وحدتیم، گفت: البته رقابت هم در این جبهه خوب است ولی از همه می‌خواهیم که در هر شرایطی اخلاق را در این رقابت رعایت کنند.

قالیباف تصریح کرد: باید زمینه وحدت را در جبهه نیروهای انقلاب تا قبل از هشتم تیرماه فراهم کنیم و پس‌ازآن با همراهی هم کشور را به سمت توسعه و پیشرفت پیش ببریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.