۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 994137

زائران خانه خدا پس از وقوف در کوه عرفه، از صبح امروز مراسم رمی جمرات را آغاز کردند.

آغاز مناسک رمی جمرات همزمان با عید قربان

به نقل از الجزیره، پس از احرام، طواف، سعی، ترویه و وقوف در کوه عرفه، زائران امروز یکشنبه با پرتاب سنگ به منا مراسم رمی جمرات؛ آخرین مناسک را انجام می‌دهند و اولین روز عید قربان آغاز خواهد شد.

با شروع ساعات سحر، زائران به سوی وادی منا در نزدیکی مکه حرکت کرده تا جمرات سه‌گانه را با هفت سنگریزه که در مزدلفه جمع‌آوری کرده بودند سنگسار کنند، سپس دوباره به مکه بازگردند تا قربانی‌های خود را انجام داده و طواف وداع را در مسجد جامع انجام دهند.

زائران شنبه شب پس از گذراندن نماز و تلاوت قرآن در کوه عرفات با دمای ۴۶ درجه سانتیگراد، اقدام به جمع‌آوری سنگریزه کردند و شب را در دشت مزدلفه در چند کیلومتری منا سپری کردند.

مراسم سنگسار در روز اول عید قربان انجام می‌شود و زائران به طور معمول گوسفندی را ذبح کرده و گوشت آن را به عنوان قربانی بین نیازمندان تقسیم می‌کنند.

به گفته مقامات سعودی، در مراسم حج حدود ۱.۸ میلیون نفر از جمله ۱.۶ میلیون نفر از خارج از این کشور گرد هم آمده‌اند. در سال ۲۰۱۹ تعداد زائرین بالغ بر ۲.۵ میلیون بود که پس از همه‌گیری کرونا ابتدا مراسم حج به مدت یکسال متوقف شد و سپس به تدریج با رعایت اصول بهداشتی و محدودیت تعداد حجاج از سرگرفته شد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.