انتخابات

زمین لرزه ۵ ریشتری در عمق ۶ کیلومتری زمین ساعت ۱۳:۲۴ سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ شهرستان کاشمر در خراسان رضوی را لرزاند.

حادثه دیدگان مستقیم زلزله کاشمر ۳۱ هزار نفرند

به گزارش قدس خراسان، زمین لرزه ۵ ریشتری در عمق ۶ کیلومتری زمین ساعت ۱۳:۲۴ سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ شهرستان کاشمر در خراسان رضوی را لرزاند.

زلزله کاشمر به ساختمان ها خسارت وارد کرد

فرماندار کاشمر گفت: زلزله ۵ ریشتری در کاشمر موجب خسارت دیدن نمای برخی ساختمان‌ها و منازل کهنه و گلنگی در این شهر شده است.

حجت الله شریعتمداری اظهار کرد: زلزله ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه امروز سه‌شنبه در کاشمر موجب خسارت دیدن نمای برخی ساختمان‌ها و منازل کهنه و کلنگی در این شهر شده است.

فرماندار کاشمر افزود: تاکنون گزارشی از تلفات انسانی و یا مصدوم از این زلزله پنج ریشتری دریافت نشده است.

وی گفت: تیم‌های امدادی به حالت آماده باش درآمده اند.

اعزام ۴ تیم ارزیاب به محل وقوع زلزله در کاشمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی از اعزام ۴ تیم ارزیاب به محل وقوع زلزله در کاشمر خبرداد.

به گزارش قدس خراسان، سیدعلی منیری اظهار کرد: ساعت ۱۳:۲۴ امروز ۲۹ خردادماه، زلزله ۵ ریشتری، در عمق ۶ کیلومتری زمین در کاشمر رخ داده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی بیان کرد: ۴ تیم به استعداد ۲۵ ارزیاب و نجاتگر هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده در کاشمر اعزام شدند و سایر تیم‌های امدادی نیز فراخوان شده‌اند.

وی گفت: تاکنون و براساس گزارش‌های دریافتی از ارزیابان، زلزله در شهر کاشمر موجب ریزش نمای برخی ساختمان‌ها و ترک‌خوردگی دیوار منازل شده است. ارزیابی در روستاهای نزدیک به محل حادثه در حال انجام است.

منیری ادامه داد: نزدیکترین روستاها به محل زلزله، روستای زنده‌جان، محمدیه و کسرینه هستند.

۲ نفر بر اثر زمین لرزه کاشمر جان باختند

فرماندار کاشمر گفت: ۲ نفر بر اثر زلزله پنج ریشتری ظهر امروز در این شهرستان خراسان رضوی جان باختند.

حجت الله شریعتمداری اظهار کرد: این دو فرد بر اثر سقوط نمای ساختمان در شهر کاشمر فوت شده اند.

فرماندار کاشمر به تعداد مصدومان این زلزله اشاره ای نکرد.

توضیحات مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی درخصوص زمین لرزه کاشمر

۳۰ نفر از شهروندان کاشمری در زلزله مصدوم شدند

فرماندار کاشمر گفت: تاکنون ۳۰ نفر از شهروندان کاشمری بر اثر زلزله ظهر امروز این شهرستان خراسان رضوی مصدوم شدند.

حجت الله شریعتمداری اظهار کرد: بر اثر این زمین لرزه خسارتی نیز به خودروها و نمای ساختمان ها و منازل کلنگی شهرستان کاشمر وارد شده است.

در همین رابطه محمدرضا خوشنویس، فرماندار خلیل آباد نیز اظهار کرد: در حال حاضر گزارشی از خسارت جانی زلزله در  این شهرستان در مجاورت کانون زمین لرزه گزارش نشده است.

 فرماندار خلیل آباد افزود: در حال حاضر همه عوامل امدادی و نیروهای نظامی و انتظامی به صورت آماده باش در سطح شهرستان و در کنار مردم حضور دارند.

زمین لرزه ۵ ریشتری کاشمر در بردسکن هم احساس شد

فرماندار بردسکن گفت: در پی وقوع زلزله ۵ ریشتری در کاشمر و خلیل آباد و با توجه به شدید بودن آن در کاشمر، در بردسکن و برخی نقاط روستایی این شهرستان این زمین لرزه احساس شد. 

علی دهقان زاده اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر خسارت مالی به بخشداری‌ها و فرمانداری شهرستان اعلام نشده است.

وی افزود: تمامی اعضای شورای مدیریت بحران در حالت آماده باش هستند  و با توجه به اینکه بردسکن هم روی خط زلزله قرار گرفته است و گسل درونه که قدیمی ترین و قوی ترین گسل ایران در این شهرستان قرار گرفته است، با توجه به اینکه احتمال وقوع پس لرزه وجود دارد از شهروندان درخواست می‌شود نکات ایمنی را رعایت کنند.

زلزله کاشمر؛ تاکنون ۵۰ مصدوم و ۲ نفر زیرآوار / گروه های امدادی در منطقه حضور دارند

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در زلزله شهرستان کاشمر تاکنون ۵۰ نفر مصدوم شدند.

سیدرضا عباسی ظهر سه‌شنبه اظهار کرد: تعداد مصدومین زلزله کاشمر به ۵٠ نفر رسیده که حال ١۵ نفر آنها وخیم است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: از ٣ نفری که زیر آوار مانده بودند، ١ نفر آنها را بیرون آوردیم و ٢ نفر دیگر هنوز زیر آوار هستند.

وی با بیان اینکه آمار فوتی‌ها هنوز موثق نیست، عنوان کرد: هیچکس نمی‌تواند پیش‌بینی کند که آیا زلزله دیگری در راه است یا فقط همین یک زلزله بوده است.

آغاز آواربرداری مناطق زلزله زده کاشمر

جان‌باختگان زلزله کاشمر به چهار نفر افزایش یافت

فرماندار کاشمر گفت: شمار جان باختگان زلزله پنج ریشتری ظهر امروز، سه شنبه کاشمر در جنوب خراسان رضوی به چهار نفر افزایش یافت.

حجت الله شریعتمداری افزود: ۲ مرد بر اثر سقوط نمای ساختمان در شهر کاشمر و ۲ نفر دیگر نیز در اثر زلزله و تخریب منزلی در روستای "زنده جان" این شهرستان جان باخته اند.

وی گفت: در این زلزله ۱۲۰ نفر مصدوم شدند که بیشتر به صورت سرپایی مداوا شده اند و ۳۵ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری هستند.

فرماندار کاشمر اظهار کرد: عمده خسارت ها مربوط به به بافت های فرسوده شهری و روستایی این شهرستان بوده است.

استاندار خراسان رضوی وارد مناطق زلزله زده شهرستان کاشمر شد

استاندار خراسان رضوی به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری دقایقی پیش وارد شهرستان کاشمر شد.

ظهر سه‌شنبه یعقوبعلی نظری به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به منظور بررسی آخرین وضعیت شهرستان کاشمر و رسیدگی به زلزله زدگان، دقایقی پیش وارد شهرستان کاشمر شد.

استاندار خراسان رضوی طی حضور در شهرستان کاشمر با ابلاغ دستور به دستگاه‌های خدماتی، امدادی، درمانی و همچنین سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی؛ بر ضرورت بسیج مجموعه‌های گوناگون برای تسهیل امور مربوط به زلزله زدگان تاکید کرد.

برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان کاشمر به ریاست استاندار خراسان رضوی

در پی زلزله ساعاتی پیش، نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و مدیریت بحران شهرستان کاشمر به ریاست استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

سه‌شنبه ۲۹ خرداد نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و مدیریت بحران شهرستان کاشمر به ریاست استاندار خراسان رضوی و با حضور مدیر بحران، فرمانداران شهرستان‌های کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و اعضای ستاد برگزار شد.

گفتنی است؛ بسیج همه دستگاه‌های امدادی، خدماتی و درمانی به همراه رسیدگی فوری به زلزله زدگان شهرستان کاشمر از محورهای این جلسه بود.

لازم به ذکر است؛ استاندار خراسان رضوی پس از این جلسه عازم مناطق زلزله زده شد.

تماس تلفنی سرپرست ریاست جمهوری با استاندار خراسان رضوی برای پیگیری آخرین وضعیت زلزله کاشمر

محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در ارتباط تلفنی از آخرین وضعیت زلزله کاشمر اطلاع یافت و بر ضرورت رسیدگی سریع به آسیب‌دیدگان و آمادگی همه‌جانبه دستگاه‌های امدادی و اجرایی برای مدیریت بحران و رعایت اصول ایمنی در پس لرزه‌های احتمالی بعدی تاکید کرد.

وی از استاندار خراسان رضوی خواست ضمن بررسی همه جوانب و آسیب‌های وارده، اقدامات لازم برای جبران خسارات صورت پذیرد.

حضور استاندار خراسان رضوی در مناطق زلزله زده شهرستان کاشمر و عیادت از مصدومان

استاندار خراسان رضوی در مناطق زلزله زده شهرستان کاشمر حضور پیدا کرد.

سه‌شنبه ۲۹ خرداد یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی ضمن بازدید از مناطق زلزله زده از روستای زنده جان در توابع بخش مرکزی شهرستان کاشمر بازدید کرد.

گفتنی است؛ نماینده عالی دولت در خراسان رضوی به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان همچنین با حضور در بیمارستان حضرت ابوالفضل علیه السلام شهرستان کاشمر از مصدومان بستری شده در بخش اورژانس و آی سی یو عیادت کرد و در جریان خدمات‌دهی به آنان قرار گرفت.

لازم به ذکر است؛ استاندار خراسان رضوی دستورات لازم را برای بهبودی هرچه سریعتر مصدومان این حادثه به مدیران ابلاغ کرد.

حادثه دیدگان مستقیم زلزله کاشمر ۳۱ هزار نفرند

براساس آخرین گزارش هلال احمر خراسان رضوی، در زلزله کاشمر بیش از ۵۴هزار خانوار به صورت غیر مستقیم تحت تاثیر زلزله قرار گرفتند. 

حادثه دیدگان مستقیم افرادی که به طور کامل و محسوس حادثه را لمس کرده‌اند یا خسارت دیده‌اند در حدود  ۳۱ هزار نفر  بوده است. 

عمده خسارت مربوط به شهرستان کاشمر بوده که با توجه بافت فرسوده روستایی ۲۰ تا ۶۰ درصد آسیب به منازل گزارش شده است.

براساس این گزارش منازل مسکونی در روستاهای زنده جان ۴۰ درصد، کسرینه ۶۰درصد، محمدیه ۵۰ درصد، سر حوضک ۳۰ درصد و حاجی آباد ۲۰ درصد آسیب دیده‌اند.

۵ ساختمان در شهر کاشمر، ۴ ساختمان در روستای سرحوضک و ۳ ساختمان در روستای زنده جان دچار تخریب کامل شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.