انتخابات

کریستن استوارت قرار است در اولین نقش اصلی خود در یک سریال تلویزیونی ایفاگر کاراکتر «سالی راید» نخستین زن فضانور آمریکایی باشد که با فضاپیمای «چلنجر» در سال ١۹٨٣ به فضا سفر کرد.

کریستین استورات اولین زن فضانورد آمریکایی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «بیگ سوینگ پروداکشنز» این مینی‌سریال که هم‌نام با فضاپیمای آمریکایی و بر اساس کتاب «آدم‌های جدید» نوشتهٔ مردیت ای. بگبای است را تولید خواهد کرد و استیون اسپیلبرگ که علاقه خاصی به موضوعاتی از این دست دارد نیز با کمپانی امبلین پارتنرز یکی از تهیه‌کنندگان پروژه است.«چلنجر» که برای اولین بار در سال ١۹٨٣ حامل یک زن (راید ٣۲ ساله)، یک سیاه‌پوست، یک آسیایی و یک زوج بود ماموریت خود را آغاز کرد و پس از دو سفر موفق که راید هم در آنها حضور داشت در سفر سوم خود در سال ۱۹٨۶، هفتاد و سه ثانیه پس از آغاز ماموریت منفجر شد و هفت عضو خدمه را به کام مرگ کشاند.کیرا سجویک از موسسان «بیگ سوینگ پروداکشنز» با بیان اینکه انتظار شبانه‌روزی‌شدن این پروژه را نداشته‌، گفت: «این چیزی است که از سال ۲۰۱۷ روی آن کار کرده‌ایم، که درباره فضانوردانی است که اوایل دهه ۱۹۷۰ توسط ناسا جذب شدند و راید هم جزو آنها بوده است.»«داستان همچنین تحقیقات کمیسیون راجرز که درباره فاجعه «چلنجر» بوده را نیز روایت می‌کند. نویسنده کتاب صدها ساعت مصاحبه با اعضای آن داشته و ما با تمامی فضانوردان زنده آنها ارتباط داریم و آنها بخشی از ماجراجویی ما در این سریال خواهند بود.» سجویک در ادامه گفت.او عنوان کرد یکسال تلاش کرده‌اند تا کتاب را از طریق کانال‌هایی به استوارت برسانند و او پس از خواندنش عاشق آن شده و برای بازی در این نقش اعلام آمادگی کرده است.استوارت بازیگر و فیلم‌ساز آمریکایی که شهرت خود را از بازی در سری فیلم‌های «گرگ و میش» بدست آورد، در سال ٢٠۱٢ عنوان پردرآمدترین بازیگر زن جهان را کسب کرده است.

وی همچنین به عنوان نخستین بازیگر آمریکایی برای بازی در فیلم «ابرهای سیلس ماریا» برنده جایزه سزار فرانسه شد و برای بازی در فیلم اسپنسر در نقش پرنسس دایانا نامزد دریافت جوایز گلدن‌گلوب و اسکار در رشته بهترین بازیگر زن شد. از دیگر آثار او می‌توان به «فروشنده شخصی»، «جنایات آینده»، «کافه سوسایتی»، «برخی زنان» اشاره کرد. این بازیگر ٣٤ ساله امسال دو فیلم «عاشقم باش» و «عشق دروغ خونین» را روی پرده سینماها داشته و به تازگی بازی در فیلم «ساکرامنتو» اثر مایکل آنگارانو را به پایان رسانده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.