انتخابات

عضو خراسانی تیم ملی والیبال نشسته بانوان گفت: به عنوان یک والیبالیست آرزو دارم روزی برسد که به همراه تیم ملی در مسابقات پارالمپیک شرکت و برای کشورم کسب افتخار کنم.

آرزویم رسیدن به پارالمپیک است

به گزارش قدس خراسان، درسخوان بود و معمولاً تمام اوقات سرش توی کتاب و به درس خواندن مشغول بود برای همین هم با رتبه ۲۱۳ کنکور ریاضی دانشجوی مهندسی کامپیوتر دانشگاه فردوسی شد.

خودش می‌گوید تا پیش از قبولی در کنکور میانه چندانی با ورزش نداشته و همیشه سرش در کتاب بوده و برای موفقیت در میادین علمی همیشه جنگیده است. ورود به دانشگاه و حضور در مشهد شرایطی را فراهم کرد تا زهرا لطفی از ۱۸سالگی ورزش را به صورت جدی‌تر دنبال کند. والیبال نشسته را به دلیل اینکه رشته‌ای تیمی بود و هیجان‌های درونی‌اش را ارضا می‌کرد انتخاب کرد و نامش در فهرست ورزشکارانی که والیبال نشسته بانوان خراسان رضوی را دنبال می‌کنند، قرار گرفت.

علاقه‌اش به والیبال نشسته هر روز بیشتر و بیشتر شد تا اینکه خیلی زود پله‌های ترقی را دو تا یکی پشت سر گذاشت و فراتر از تصوری که حتی خودش داشت به اردوهای تیم ملی والیبال نشسته بانوان دعوت شد. دانش‌آموز درسخوان موفق نیشابوری دیروز و والیبالیست بااستعداد و پرتلاش امروز، اردوهای تیم ملی را با موفقیت به پایان ‌رساند و این شد که در کمترین زمان ممکن به عضویت تیم ملی درآمد. او اکنون بازیکن تیم ملی والیبال نشسته بانوان است و نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی‌هانگژو را در کارنامه دارد. لطفی از اینکه نتوانست به همراه تیم ملی مسافر رقابت‌های پارالمپیک پاریس شود همچنان ناراحت و به نوعی حسرت آن بر دلش مانده است.

قدس: چقدر حیف شد که تیم ملی والیبال نشسته بانوان نتوانست سهمیه پارالمپیک را بدست آورد.

بله خیلی حیف شد. بچه‌ها تلاش زیادی برای رسیدن به پارالمپیک پاریس کردند و حتی در بازی فینال با اسلوونی در ست پنجم به حریف باختیم اما در نهایت آن نشد که باید می‌شد.

قدس: فکر می‌کنم حسرتش برای شما که می‌توانستید نخستین حضور در پارالمپیک را تجربه کنید بیشتر از بقیه هم‌تیمی‌هایتان بود، درست است؟

خب شاید این گونه باشد. چون من واقعاً دوست داشتم در نخستین‌ فرصتی که برایم ایجاد شده بود حضور در رقابت‌های پارالمپیک را تجربه کنم. میدان پارالمپیک بالاترین سطح از رقابت‌های رشته‌های مختلف ورزشی برای هر ورزشکار توان‌یابی است. من نیز به عنوان یک والیبالیست آرزو دارم روزی برسد که به همراه تیم ملی در مسابقات پارالمپیک شرکت و برای کشورم کسب افتخار کنم.

قدس: از کجا و چطور به والیبال نشسته روی آوردید؟

راستش را بخواهید من تا پیش از برگزاری آزمون کنکور ارتباط چندانی با ورزش نداشتم و تمام وقتم صرف درس خواندن و مطالعه می‌شد. آزمون کنکور که برگزار شد رتبه‌ام ۲۱۳ شد و در رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شدم. پس از قبولی در دانشگاه تصمیم گرفتم به ورزش به صورت حرفه‌ای روی بیاورم و پس از بررسی‌هایی که روی رشته‌های مختلف داشتم والیبال نشسته را به عنوان رشته ورزشی‌ای که هم تیمی بود و هم می‌توانست هیجان‌های درونی‌ام را کنترل کند انتخاب کردم.

قدس: پس از آن خیلی زود پله‌های ترقی را پیمودید؟

این برمی‌گردد به علاقه‌ای که به والیبال نشسته پیدا کرده بودم. تمرینات را با عشق و علاقه زیاد شرکت و سعی می‌کردم هر روز دانشم را در زمینه والیبال نشسته بیشتر و بیشتر کنم و این موجب شد با حضور در تیم استان زمینه دعوتم به اردوهای تیم ملی فراهم شود که اکنون از نخستین دعوتم به اردوی تیم ملی سه و نیم سال می‌گذرد و دو سالی هم می‌شود که عضویت تیم ملی را در کارنامه‌ام دارم.

قدس: الان که تمرینات و اردوهای تیم ملی تعطیل است شرایط چگونه می‌گذرد؟
در حال حاضر که مسابقات و اردوها تعطیل است به دنبال فراهم کردن زمینه اشتغالم هستم که البته متأسفانه هنوز قطعی نشده است. با اینکه به دلیل داشتن چند مدال‌، شرایط استخدامی هم دارم اما فعلاً در این زمینه با من همکاری نکردند. در خصوص پیگیری تمریناتم هم باید بگویم برای اینکه وضعیت آمادگی‌ام را حفظ کنم خودم به تنهایی تمریناتم را دنبال می‌کنم تا با شروع اردوها بتوانم در شرایط خوبی قرار بگیرم.

قدس: اکنون وضعیت والیبال نشسته بانوان استان چگونه است؟

والیبال نشسته بانوان خراسان رضوی استعدادهای بسیار زیاد و خوبی دارد که نیاز به حمایت و همراهی برای شکوفایی دارند که امیدوارم با تغییراتی که به تازگی در مدیریت هیئت جانبازان و توان‌یابان به وجود آمده است شاهد حمایت و همراهی بیشتراز دختران والیبال نشسته استان باشیم. داشتن تیم در رقابت‌های لیگ یکی از مواردی است که می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند امیدوارم شرایطی فراهم شود که مثل سالیان گذشته نماینده‌ای از استان در رقابت‌های لیگ حضور داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.