۸ تیر

رئیس کانون کشوری پزشکان درمانگر اعتیاد از دولت چهاردهم خواست نگاه ویژه‌ای به مدیریت درمان و پیشگیری از اعتیاد داشته باشد و برای مدیریت و درمان اعتیاد از قشر متخصص و دانشگاهی استفاده کند.

لازمه پیشرفت هر جامعه‌ای نگاه ویژه به حوزه درمان اعتیاد است

 علی غلامی با بیان اینکه در حوزه سلامت اجتماعی بزرگترین معضل جامعه «اعتیاد» تلقی می‌شود، اظهار کرد: برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی و بیماری‌های روانی به اعتیاد و مواد مخدر ختم می‌شود و این درحالیست که هر کشوری برای پیشرفت به عملکرد افراد و به ویژه نیروی جوان جامعه نیاز دارد.

وی ادامه داد: لازمه پیشرفت هر جامعه‌ای نگاه ویژه به حوزه درمان اعتیاد است؛ متاسفانه در سال‌های قبل این حوزه مغفول مانده، و بعضا در دست افراد غیرمتخصص قرار گرفت.

رئیس کانون کشوری پزشکان درمانگر اعتیاد یادآور شد: باتوجه به اینکه درحال حاضر شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های نوین در پیشرفت علوم به کارگیری می‌شوند، لازم است در تصمیم‌گیری‌ها و پژوهش‌های درمان اعتیاد و درمان ناهنجاری‌های اجتماعی از متخصصان و اساتید درمان استفاده شود.

غلامی در ادامه به نحوه مدیریت حوزه درمان اعتیاد در کشور اشاره کرد و یادآور شد: اگر مدیران در این حوزه ناآگاه باشند، سایر بخش‌های عملکردی و پژوهشی در این حوزه نیز تحت الشعاع قرار می‌گیرد در این راستا از دولت چهاردهم درخواست می‌شود که نگاه ویژه‌ای به مدیریت درمان و پیشگیری از اعتیاد داشته باشد و از قشر متخصص و دانشگاهی استفاده کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.