انتخابات

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه قانون برنامه هفتم تا قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ابلاغ می‌شود، از اعمال معافیت جدید برای سربازان خبر داد.

ابلاغ قانون برنامه هفتم تا قبل انتخابات/ اعمال معافیت جدید برای سربازان

به گزارش قدس آنلاین، محسن زنگنه در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران گفت: روز گذشته آخرین جلسه مجمع تشخیص مصلحت برای رفع موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان درباره مصوبات برنامه هفتم برگزار شد و مجمع تشخیص موارد مربوط به برنامه هفتم را تمام کرد.

وی افزود: بر این اساس در هفته جاری شورای نگهبان مصوبات برنامه هفتم را اعلام کرده و تلاش می‌شود تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری قانون برنامه هفتم ابلاغ شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: اینکه تاکنون موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا نشده، به دلیل عدم ابلاغ قانون برنامه هفتم بوده است؛ با ابلاغ برنامه هفتم شاهد اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به میزان ۴۰ درصد سال اول برنامه هفتم خواهیم بود.

زنگنه گفت: یکی از مواردی که مجمع تشخیص روز گذشته به آن پرداخت و تصویب کرد، درباره معافیت سربازی مشمولان با حداقل ۳۵ سال سن و دارای حداقل دو فرزند است، البته نباید این افراد غیبت داشته باشند. در این صورت این مشمولان از سربازی معاف خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم همچنین اظهار کرد: مجمع تشخیص بندهای پ و ت ماده ۱۶ لایحه برنامه هفتم درخصوص تشکیل هیات عالی مولدسازی را مغایر با سیاست‌ها شناخت، لذا مقرر شد مجلس و دولت طرح یا لایحه‌ای در این باره تهیه کرده تا هیات مولدسازی با مکانیسم‌ها، شاخصه‌ها و فرآیندهایی به صورت قانونی تشکیل شود.

وی افزود: مجمع تشخیص واگذاری میادین نفتی صندوق توسعه برای استخراج و عملیات نفتی در صنایع بالادستی را نیز مغایر با سیاست‌های ابلاغی تشخیص داد.

زنگنه اضافه کرد: برخی از مصوبات مجلس درباره بانک‌ها نیز به دلیل تصویب قانون بانک مرکزی در مجمع تشخیص رد شد و تمامی احکامی که به نوعی در آنها مولدسازی شرط بود، مغایر با سیاست‌ها اعلام شد.

زنگنه بیان کرد: قرار شد این موارد در قانون دائمی مورد بررسی قرار گیرد از جمله ماده ۱۱۶ که در آن سازمان زندان‌ها مکلف شده بود با مولدسازی زندان‌های داخل شهرها را به خارج از شهرها منتقل کند؛ این موضوع نیز مغایر با سیاست‌های کلان شناخته شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در پایان ابراز امیدواری کرد که با ابلاغ شورای نگهبان و مجلس شاهد عملیاتی شدن برنامه هفتم باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یوسف ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    0 0
    چرا نامزدهای انتخابات هیچگونه صحبتی در مورد اجرای قانون جامع معلولان نمیکنن؟ ظاهرا رای ما 3میلیون نفر رو نمیخوان!!!
  • داراب ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    0 0
    متوجه نشدیم غیبت نداشته باشن یعنی چی خوب وقتی میگی دارای 35 سال سن خوب ابن خودش 17 سال غیبت پس منظور چیه چرا با مردم بازی میکنیین