انتخابات

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در مجمع کارآفرینان ایران حضور یافت.

مسعود پزشکیان: توسعه باید با در نظر گرفتن محیط زیست اتفاق بیفتد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز (یکشنبه) در ادامه فعالیت‌های تبلیغاتی خود در مجمع کارآفرینان ایران حضور یافت.

بر اساس این گزارش پزشکیان در جمع کارآفرینان و فعالین اقتصادی بخش خصوصی اظهار داشت: توسعه باید با در نظر گرفتن محیط زیست اتفاق بیفتد. با هر طرحی که منجر به تخریب محیط زیست شود مخالفت خواهم کرد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من جز حزب و دسته‌ای نیستم. درست است با تمام وجودم اصلاحاتی هستم ولی در مورد این‌که چه کسی را برای منصبی انتخاب کنیم، طبیعتاً باید آدمی توانمندی، تخصص، مهارت و باور این را داشته باشد که اهداف را عملیاتی کند.

وی افزود: این آدم‌هایی که می‌گویند برنامه داریم، تصور می‌کنم که دارند سر مردم کلاه می‌گذارند. برنامه نوشتن یک روندی دارد. در هر کدام از ساختارهای آن افرادی که صاحب نظر هستند باید مداخله کنند. هیچکدام از این آقایان نه این کارها را کردند نه آدم آن را داشتند و نه فرصت کافی. یک عده‌ای می‌نشینند یک چیزهایی را کپی می‌کنند و می‌گویند برنامه داریم. پس چرا در این چهل سال اتفاقی نیفتاده است؟

پزشکیان تصریح کرد: در شرایط مساوی است که رقابت شکل می‌گیرد. یک جایی عده‌ای که پولدار هستند بهترین امکانات و شیوه‌های آموزشی را دارند ولی در جای دیگر کسانی که فقیرند و پول و امکانات ندارند و اصلاً آموزش ندیده‌اند بعد بیایند وارد رقابت با آنان شوند. این چه رقابتی است که پولدار و فقیر یک جور رقابت می‌کنند؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: وقتی که رهبر معظم انقلاب می‌گویند که تولیدکنندگان را مشارکت بدهید یعنی کارشناسان بنشینند و نظر بدهند که چگونه عمل کنیم.

وی تصریح کرد: تهران که این طور که پیش می‌روند، امکان زندگی در آن وجود نخواهد داشت. قطعاً در آینده آب تهران را هم نمی‌توانیم تأمین کنیم. نباید توسعه را در جایی انجام بدهیم که محیط زیست ما را نابود می‌کند مثلاً ذوب آهن را در اصفهان گذاشته‌ایم و الان می‌گوئیم که با کمبود آب مواجه هستیم. دبی یک منطقه خشک و بی آب و علف، ببینید که اکنون با آن چه کرده‌اند.

پزشکیان اذعان داشت: اگر قرار است مملکت درست شود، با تصمیم شما [کارشناسان] درست می‌شود و با دستور من نیست. باید بپذیریم که اگر تصمیمی گرفتیم فردا پاسخگوی آن باشیم. اگر قرار است تصمیم [اقتصادی] بگیریم، می‌توانیم تصمیمات سخت بگیریم ولی نباید کاری کنیم که عده‌ای زیر دست و پا ساقط شوند و نتوانند زندگی کنند. شما به‌عنوان به اصطلاح تولیدکنندگان هر توصیه‌ای بکنید ما عمل خواهیم کرد هم مبتنی بر برنامه و هم دیدن آن آدم‌هایی که از زندگی ساقط نشوند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: من از این ناراحتم که می‌گویند برنامه داریم. اصلاً برنامه نوشتن از لحاظ علمی روشی دارد. شما کی وقت کردید که این برنامه‌ها را نوشتید؟ اگر ما محیط زیست و آینده را نبینیم الان اگر کاری انجام دهیم که سود موقتی داشته باشد، اما آینده را نابود می‌کند. کشور و مملکت مال ماست.


وی اضافه کرد: من نه دنبال پست هستم و نه دنبال این‌که آدم‌های خودم را بیاورم نه دنبال این هستم که کسی را تخریب کنم. می‌دانید که چرا موفق نمی‌شویم؟ برای اینکه هرکسی موفق می‌شود دیگری برای او کارشکنی می‌کند. با درگیری و دعوا نمی‌شود مشکلات را حل کرد.

پزشکیان با تاکید بر اینکه برای بحث روابط بین‌الملل، به نظرم آقای ظریف بهترین مورد برای این قضیه است، گفت: آیا شما فرد دیگری می‌شناسید اگر بله معرفی کنید. انصافاً ظریف و تیمشان تمام قد آمده‌اند و دارند حمایت و کمک می‌کنند و دارند ریسک هم می‌کنند.

این نامزد انتخابات ریاست در پایان بیان کرد: ما لاجرم برای توسعه نیاز به ارتباطات بین‌المللی داریم؛ نیاز به حل مشکل FATF داریم، نیاز به تنش‌زدایی داریم. آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است. با دوستان مروت با دشمنان مدارا.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.