انتخابات

رییس هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی گفت: ۴۷۰ بازرس در انتخابات ریاست جمهوری در این استان نظارت می‌کنند و به ازای هر ۱۰ صندوق، یک بازرس انتخاب شده است.

۴۷۰ بازرس بر انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی نظارت دارند

به گزارش قدس خراسان، محسن نجات با اشاره به اینکه در این دوره سر بازرس و بازرس ویژه نداریم، افزود: در انتخابات دوره قبل مجلس، هر صندوق در خراسان رضوی یک بازرس داشت ولی در انتخابات ریاست جمهوری تعداد آنها کمتر شده است.

وی بیان کرد: وظیفه هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی با توجه به مُرّ قانونی مشخص است و همچنین هیات نظارت شورای نگهبان نیز با توجه به بسته نظارتی خود نسبت به وظایف خود اقدام خواهد کرد.

رییس هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به وظیفه بازرسی و رسالتی که قانون برای ما انتخاب کرده است، در نشست هایی با هیات نظارت شورای نگهبان بر اساس موارد اعلام شده بالادستی، سعی در ایجاد هماهنگی بیشتر شد.

وی ادامه داد: در موضوع سلامت انتخابات با ‌کسی تعارف نداریم و بر همین اساس رفع شائبه جانب‌داری مسوولان اجرایی در جریان های سیاسی و انتخاباتی باید مورد توجه قرار گیرد، از این رو کارکنان دولت در ساعات اداری حق فعالیت برای ستادهای انتخاباتی ندارند.

وی اظهار کرد: همچنین ممانعت از شایعه‌سازی برای تأثیرگذاری بر روند صحیح انتخابات از دیگر راهبردهای اساسی در موضوع نظارت است.

نجات افزود: جلوگیری از هرگونه دخالت نهادها و اشخاص غیر مسوول در خارج از چارچوب قوانین و مقررات یکی از شاخص‌های سلامت انتخابات به شمار می رود که این مجموعه آن را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

این مقام مسوول گفت: رعایت اصل بی‌طرفی از سوی عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات نیز از دیگر عوامل سنجش و تضمین سلامت انتخابات است، از این رو تمهیدات لازم برای جلوگیری و سوء استفاده از امکانات دولتی در این خصوص اتخاذ شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق سخنان مقام معظم رهبری حماسه انتخابات مکمل حماسه بدرقه راه شهیدان خدمت است، افزود: توجه به رهنمودهای ایشان جزو مولفه‌های اصلی کار این هیات محسوب می‌شود و بر آن تاکید بسیار داریم، زیرا سلامت انتخابات به عنوان یک خط قرمز ویژه برای ما به شمار می‌رود.

نجات گفت: مردم استان خراسان رضوی می توانند با شماره تماس‌های ۳۸۵۵۶۱۶۳ و ۳۸۵۹۵۳۷۸ و سامانه ارتباطات مردمی ۱۱۱، دغدغه ها و تخلفات انتخاباتی را به این هیات اطلاع دهند.

با شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی و همراهان وی در اردیبهشت ماه سال جاری، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان روز جمعه، هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.