انتخابات

سریال «جنگل آسفالت» که یک درام ملتهب اجتماعی بود، بعد از ۱۴  قسمت با پرونده باز قصه اصلی و خرده روایت هایش به پایان رسید.

چرا «جنگل آسفالت» با قصه‌ای ناتمام به پایان رسید؟ / تب سری‌سازی در نمایش خانگی

به گزارش قدس آنلاین، این مجموعه به کارگردانی پژمان تیمورتاش که از ستاره های سینمایی در یک سریال شبکه نمایش خانگی بهره برده بود، بنا دارد که ادامه ماجراهایش را در فصل دوم دنبال کند.

تهیه کننده سریال «جنگل آسفالت» درباره پایان ناگهانی این مجموعه شبکه نمایش خانگی به مهر گفته  است که فیلمبرداری فصل جدید از ۱۰ تیر ماه آغاز می‌شود.

چرا «جنگل آسفالت» با قصه ای ناتمام به پایان رسید؟/ تب سری سازی در نمایش خانگی

اسماعیل عفیفه توضیح داده که سریال «جنگل آسفالت» به گونه‌ای تمام شد که مشخص است این پایان برای فصل اول است؛ در واقع ما یک گره اصلی در قصه داشتیم و طی ۱۴  قسمت این گره بسط و گسترش یافت و در انتها گشوده شد ولی همزمان پرسش‌های دیگری در ذهن مخاطب ایجاد شده که باید در فصل دوم به آنها پاسخ داده شود.

به گفته او ۲۵ قسمت فیلمنامه برای این سریال نوشته شده که نیمی از آن در فصل اول روایت شده و مابقی بناست که در فصل دوم ساخته شود اما چرا همه قسمت ها در یک فصل ساخته نشد؟

عفیفه می گوید که ۲ دلیل عمده برای این کار داشتند؛ نخست اینکه بازیگران بتوانند ارتباط بهتری با قصه برقرار کنند و دلیل دوم هم این بود که بتوانند بازخوردهای فصل اول را بگیرند و در ویرایش نهایی فیلمنامه فصل دوم اعمال کند که همین هم اتفاق افتاده است یعنی فیلمنامه فصل دوم با توجه به واکنش مخاطب‌های فصل اول ویرایش شده و بعد از وقفه ای کوتاه از دهم تیر ماه فیلمبرداری فصل دوم آغاز می شود و زمان پخش آن از پاییز امسال خواهد بود.

چرا «جنگل آسفالت» با قصه ای ناتمام به پایان رسید؟/ تب سری سازی در نمایش خانگی


به نظر می رسد شیوه سری سازی و مینی سریال به روشی رایج در سریال سازی شبکه نمایش خانگی تبدیل شده است و کمتر سازنده ای تمایل به ساخت سریالهای ۲۵تا ۳۰ قسمتی دارد. پایان غافلگیرکننده برای فصل اول یا نیمه اول قصه ها باعث می شود که مخاطبان منتظر فصل بعدی بمانند، ضمن اینکه با توجه به موج خبری پیرامون فصل دوم سریال، مخاطبان جدیدی هم در این فاصله زمانی به تعداد تماشاگران فصل اول اضافه شود.
سریال «جنگل آسفالت» که محصول «نماوا» است، قصه مشکلات چند خانواده متفاوت و متصل به هم را روایت می کند که با گم شدن یک میلیون دلار پول مُفت کشی، درگیر ماجراهایی عجیب و پیچیده می شوند. 

چرا «جنگل آسفالت» با قصه‌ای ناتمام به پایان رسید؟ / تب سری‌سازی در نمایش خانگی


نوید محمدزاده، امیرجعفری، مریلا زارعی، فرشته حسینی، علیرضا جعفری، ریما رامین فر، نازنین فراهانی، آزاده صمدی، مسعود کرامتی، مجید آقاکریمی، دیبا زاهدی، معین شاهچراغی، امین میری، عرفان ابراهیمی، مرجان اتفاقیان، نادر پورمهین، حسین فلاح، محسن بهرامی، حدیث نظری، محمدرضا فتحی و ... از بازیگران این سریال پرستاره هستند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آوا ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    0 0
    خیلی کار مزخرفیه حال بیننده گرفته میشه چون فاصله فصل اول و دوم زیاده و ببیننده اصلا قصه رو فراموش میکنه نمیدونم دلیل این کاره کارگردانا چیه ولی خیلی به ضررشون تموم میشه.