انتخابات

در حالی که حماس بر خواسته‌های خود برای آتش بس دائمی و خروج نظامیان اشغالگر از غزه تاکید دارد، یک منبع آگاه صهیونیستی به روزنامه یدیعوت آحارانوت گفته که این اظهارات نتانیاهو برخلاف دستور وی به تیم مذاکره کننده برای توقف نهایی جنگ است.

سرانجام غزه چه می‌شود؛ آتش‌بس دائمی و خروج نظامیان اشغالگر از غزه یا توقف نهایی جنگ

به گزارش قدس آنلاین، روز گذشته نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که من آماده هستم که به صورت جزئی با حماس توافق کنیم تا بخشی از گروگانها آزاد شوند. این مسئله، چیزی نیست که بخواهم پنهان کنم، اما حماس در واکنش به این سخنان، پیشنهاد نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای توافق جزئی با این گروه برای آزادی بخشی از گروگان‌ها را تایید کننده مخالفت وی با پیشنهاد آتش بس آمریکا خواند.

چند ماه است که غزه و دیگر شهرهای فلسطین حال و روز خوبی ندارد، از یک سو بمباران های مختلفی که بر سر غزه از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی می ریزد شهر را ویرانه کرده و از سوی دیگر تعداد شهدا هر روز افزوده می شود، در کنار این مشکلات مردم از کودک و بزرگ گرفته و زن و مرد آب و غذایی ندارند و این هم به مشکلات اضافه کرده است، شیوع انواع بیماری ها و نرسیدن کمک های بشردوستانه که رژیم صهیونیستی مانع از آن شده است شرایط را برای مردم فلسطین سخت تر کرده است، با این همه آنچه که دل این مردم را به مبارزه مستمر خوش کرده است حمایت حماس و کشورهای حامی مقاومت و فلسطین است.

در بسیاری از کشورهای اروپایی شاهد خروش دانشجویانی هستیم که با تظاهرات و تعطیل کردن فعالیت های زندگی خود از مسئولان کشورشان می خواهند کاری کنند این جنگ زودتر تمام شود، مردم کشورهای مختلف هم هر روز اگر نباشد روز در میان یا هفته ای یک بار اعتراض خود را در قالب تظاهرات به جهانیان اعلام می کنند.

روزی نیست که یونیسف و سازمان ملل به جهانیان درباره شرایط نامناسب غزه هشدار ندهند، روزی نیست که کشورهای حامی فلسطین برای اجرا شدن رای دادگاه لاهه به آفریقای جنوبی نپوندند، اما همچنان که جنایتهای رژیم صهیونیستی ادامه دارد، کشورهای حامی مقاومت نیز همراه با جوانان و گروه های مختلف فلسطینی در تلاش و مبارزه هستند تا این جنگ طولانی به پایان برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.