برگزاری رزمایش الرکن الشدید پیام فرزندان غزه به این کشورها است که ما توانسته ایم با دست خالی و بدون داشتن نیروی نظامی در  باریکه غزه در برابر رژیم صهیونیستی بایستیم و امروز این رژیم را به زانو در بیاوریم

تحلیل خالد قدومی نماینده جنبش حماس در ایران درباره اهمیت رزمایش گسترده مقاومت؛ پیام فرزندان غزه به اعراب سازشکار

این رزمایش به مناسبت هجدهمین سالگرد عقب نشینی مفتضحانه رژیم صهیونیستی از نوار غزه و با هدف افزایش آمادگی نظامی تمامی گروه‌های فلسطینی در برابر تهدیدات صهیونیستی صورت گرفت. دشمن صهیونیستی پس از ۳۸ سال اشغالگری، ۱۸ سال پیش (۱۵ آگوست ۲۰۰۵) ناچار شد تحت ضربات سخت مقاومت از نوار غزه خارج شود. این تحولی مهم در تاریخ معاصر فلسطین بود که اوج پیشرفت و ارتقای توانمندی مقاومت را به نمایش گذاشت.

نمایش آمادگی نظامی مقاومت

رزمایش مذکور در حالی برگزار شد که هرتزی هالوی رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر قدس، شب گذشته طی سخنانی خواستار آماده شدن تمامی ارکان این رژیم برای جنگ در چند جبهه به شکل همزمان شد. در سوی مقابل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در بیانیه ای به همین مناسبت تاکید کرد استراتژی مقاومت جامع و فراگیر تنها راه تحقق خواسته های ملت فلسطین اعم از آزادی و بازگشت است.

اما خالد قدومی نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ایران طی گفت‌وگو با قدس درباره ابعاد اهمیت رزمایش گسترده نیروهای مقاومت گفت: برگزاری رزمایش جدیددر غزه، با عنوان الرکن الشدید ۴ نشان از  آمادگی نظامی نیروهای گروه‌های فلسطینی در برابر تهدیدات رژیم  صهیونیستی می باشد. وی تصریح کرد: امروز دشمن به خوبی می داند ما در اتاق عملیات مشترک (شامل ۱۲ شاخه نظامی) تصمیماتی از جمله لزوم وحدت صفوف گروه‌های مقاومت در برابر دشمن صهیونیست اتخاذ کردیم.

پیام فرزندان غزه

 او با اشاره به  عادی سازی برخی از کشورهای اسلامی با اسرائیل در طی چندسال اخیر افزود: متاسفانه امروز برخی از کشورهای عربی به خاطر عدم توانایی در برابر ایالات متحده و رژیم صهیونیستی به سمت عادی سازی رفته اند در حالیکه برگزاری رزمایش الرکن الشدید پیام فرزندان غزه به این کشورها است که ما توانسته ایم با دست خالی و بدون داشتن نیروی نظامی در  باریکه غزه در برابر رژیم صهیونیستی بایستیم و امروز این رژیم را به زانو در بیاوریم.

نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه گفت: برگزاری این رزمایش ها نشان از  شکست و ضعف رژیم صهیونیستی در برابر  قدرت و توانایی نیروهای مقاومت است  و این حاصل خون شهدای مقاومت و فرزندان ملت فلسطین هست.

قدومی تصریح کرد: امروز مسیر شهادت در فلسطین ادامه راه مجاهدت های بزرگان دین اسلام از دوره پیامبر اکرم(ص) تا دوران انقلاب اسلامی ایران بوده بطوریکه امروز این رشادت ها در سرزمین فلسطین ارث خون شهدایی مانند شیخ احمد یاسین (بنیانگذار جنبش مقاومت اسلامی  حماس)، فتحی الشقاقی(دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین ) و شهید حاج قاسم سلیمانی است.

تاثیرات مهم حاج قاسم

وی درباره تاثیر شخصیت حاج قاسم سلیمانی بر گفتمان مقاومت گفت: ایشان چه در سطوح  سیاسی، دیپلماسی، فکری و نظامی تجربیاتی را به محور مقاومت و فلسطین منتقل کردند و امروز در غزه با امکانات بومی موشک ساخته می شود.  او دفاع از غزه را تنها هدف گروه‌های مقاومت فلسطینی ندانست و دفاع از تمام فلسطین را هدف عنوان کرد و افزود: حماس و جهاد اسلامی هر دو از مکتب مقاومت هستند و خواستار آزادی فلسطین از نهر تا بحر هستند. مردم غزه همچنان در طول هجده سال اخیر  همواره به دنبال مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی بودند چراکه مهم ترین عامل پیروزی مقاومت  در سال ۲۰۰۵ مردمی بودن آن بوده است.

نماینده جنبش حماس در ایران در ادامه گفت: بدون شک مقاومت اسلامی فلسطین به‌ویژه در غزه با ایستادگی و حماسه‌آفرینی‌هایش توانسته موضعی تاریخی را در برابر نیرویی که به عنوان چهارمین نیروی نظامی جهان به حساب می‌آید برای خود ثبت کند.

شکست هژمونی غرب در منطقه

قدومی به سخنان روز گذشته فرمانده کل کتائب القسام درباره این رزمایش پرداخت و افزود: محمد الضیف  در سالروز اخراج صهیونیست‌ها از نوار غزه تاکید کرده  بیرون راندن اشغالگران زمینه را برای آزادسازی تدریجی کل خاک فلسطین از جمله یافا، حیفا، قدس و مابقی [خاک] میهن مهیا ساخته، این سخنان ناشی از شکست هژمونی محور غرب به رهبری آمریکا در منطقه است بطوریکه امروز تمام نیروهای محور مقاومت و کشورهای حامی آن خواستار آزادی کامل کشور فلسطین از دست رژیم کودک کش اسرائیل می باشند.

او درباره ارتباط ایران با مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در این کشور گفت: رابطه ما با جمهوری اسلامی تنهادر بحث کمک و امکانات نظامی نیست بلکه ما با یکدیگر در برابر تهدیدات رژیم اشغالگر قدس نسبت به منطقه و فلسطین شریک می باشیم، و این تهدید تنها به مرز فلسطین  محدود نمی‌شود و فراتر از آن کلیه‌ی پایتخت‌های کشورهای عربی و اسلامی را نیز در بر می‌گیرد. امروز مردم فلسطین و ایران همصدا با ملت های محور مقاومت خواستار خروج کامل آمریکایی ها از منطقه هستند.

نابسامانی در ارتش اسرائیل

نماینده جنبش حماس در ایران به سخنان روز گذشته رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی به مناسبت پنجاهمین سالروز جنگ رمضان ۱۹۷۳ پرداخت و گفت: هرتزی هالوی  خواستار آمادگی این رژیم برای جنگ در چند جبهه می باشد، بطوریکه این سخنان در حالی از زبان یک فرمانده ارتش صهیونیستی گفته می شود که طی ماههای گذشته صدها نفر از نیروهای یگان‌های ذخیره ارتش صهیونیستی از جمله دهها خلبان در اعتراض به طرح موسوم به «اصلاحات قضایی» نتانیاهو، از حضور در محل خدمت خود سر باز زده‌اند.

قدومی  تصریح کرد: امروز وضعیت در سرزمین های اشغالی بر خلاف آنچه در گذشته بوده به چشم می آید بطوریکه رژیم صهیونیستی و کابینه نتانیاهو در وضعیت بحرانی شدیدی در زمینه های سیاسی،  اجتماعی،  اقتصادی و فرهنگی مواجه است و مردم خواستار عدم اجرای اصلاحات قضایی هستند. وی در پایان اظهار داشت: رژیم صهیونیستی در عرصه بین الملل به ویژه در بین جوانان اروپایی با چالش جدی مواجه است. حتی جوانان اروپایی در کشورهای خود خواستار قطع روابط در تمام عرصه ها با این رژیم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.