مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی از پیشرفت ۵۲ درصدی پروژه تکمیل عملیات خاکی و ابنیه فنی مترو گلبهار - مشهد خبر داد و گفت: محدوده عملیات شرکت حدفاصل کیلومتر ۰۰۰+۰ تا ۰۰۰+۴۰ است.

پیشرفت ۵۲ درصدی عملیات خاکی و ابنیه فنی قطار شهری مشهد-گلبهار

به گزارش قدس خراسان، سعید عبدی در گفت‌وگو با آستان نیوز، اظهار کرد: شرکت مسکن و عنوان قدس رضوی در این پروژه، احداث عملیات مرتبط با زیرسازی مسیر، احداث ایستگاه مترو گلبهار، تکمیل تقاطع‌ها و پل‌های واقع در مسیر و همچنین احداث بخشی از تونل ابتدایی مسیر به طول ۷۰۰ متر(رمپ ورودی به تونل) را در دست اقدام دارد.
او با اشاره به اقدامات صورت گرفته خاطرنشان کرد: در حال حاضر حفاری ۲۶۰ متر تونل، اجرای فونداسیون ایستگاه گلبهار و تکمیل بخشی از روسازی و تقاطع‌های مسیر، انجام شده است.
مدیرعامل شرکت مسکن و عمران قدس رضوی، ادامه داد: در صورت تامین مالی توسط کارفرما، این پروژه تا ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
او درباره اهمیت اجرای پروژه احداث ابنیه فنی مترو گلبهار - مشهد تصریح کرد: یکی از موارد و الزامات پدافند غیرعامل، ایجاد بیش از یک معبر خروجی و ورودی در شهرهاست که در حال حاضر در شهر جدید گلبهار، تنها، پل استقلال، ساخته شده است.
عبدی ادامه داد: با اضافه شدن پل امام رضا(ع) و با توجه به مهندسی و طراحی آن، بخش قابل توجهی از ترافیک منتهی به گلبهار، کاهش خواهد یافت.
او تملک و آزادسازی مسیر و هدایت ترافیک محور پرتردد جاده سنتو را یکی از دشواری‌های اجرای این پروژه عنوان و افزود: علاوه‌براین، می‌توان مواردی همچون صعوبت اجرای تونل از زیر باغ‌ها و ساختمان‌های شخصی، انحراف مسیر و نیز تاخیر در تامین مالی توسط کارفرما را  نام برد.
عبدی همچنین از اشتغال حدود ۲۴۰۰ نفر در پروژه تکمیل عملیات خاکی و ابنیه فنی مترو گلبهار - مشهد خبر داد و در پایان گفت: در حال حاضر حدود ۴۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار شده‌اند و زمینه اشتغال غیر مستقیم برای ۲۰۰۰ نفر نیز فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.