سرپرست وزارت خارجه ایران با اعلام اینکه در پایان نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، بیانیه تهران مورد تصویب قرار گرفت، گفت «مهم‌ترین سرفصل بیانیه تهران موضوع همدلی کشورهای عضو با مردم غزه است».

باقری: مهم‌ترین سرفصل بیانیه تهران موضوع همدلی کشورهای عضو با مردم غزه است

به گزارش قدس آنلاین، نشست مشترک مطبوعاتی «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «پرونچای دان ویواتانا» دبیرکل «مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا» عصر دوشنبه و در حاشیه برگزاری نوزدهمین نشست وزرای امور خارجه این مجمع در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد.

باقری با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران در حالی که در آستانه برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست‌جمهوری در کشور است، طی دیروز و امروز نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا در تهران برگزار شد، اظهار کرد: در این نشست ۴۱ هیات از ۳۱ کشور آسیایی و ۹ سازمان بین‌المللی حضور داشتند و وزرا و مقامات کشورها و دبیران کل سازمان‌های بین‌المللی ار فرصت نشست تهران برای بررسی حوزه‌های همکاری در آسیا استفاده کردند و چارچوب‌هایی را برای همکاری‌های آتی مدنظر قرار دادند.

او درباره روند این نشست گفت: در روز اول، مقامات ارشد کشورهای عضو،اسناد امروز نشست وزرا را نهایی کردند که امروز وزرا آن را مورد تایید قرار دادند.

دیپلمات ارشد ایران همچنین با اعلام اینکه در پایان این نشست، بیانیه تهران مورد تصویب قرار گرفت، اظهار کرد: شاید بتوان گفت مهم‌ترین سرفصل بیانیه تهران موضوع همدلی کشورهای عضو با مردم غزه است و در این بیانیه کشورهای عضو ضمن همدردی با مردم غزه خواستار توقف کشتار مردم فلسطین توسط صهیونیست‌ها شدند.

سرپرست وزارت خارجه همچنین گفت: در این نشست از پیشنهاد قطر مبنی بر برگزاری سومین نشست سران این مجمع در پاییز سال جاری استقبال صورت گرفت. در اینجا لازم می‌دانم که از حضور حداکثری کشورهای عضو این مجمع در این نشست مهم تشکر کنم.

باقری در ادامه صحبت‌های خود در این نشست مطبوعاتی گفت: ایران از ارتقای نقش آفرینی مجمع گفتگوی همکاری آسیا به عنوان نهادی که مروج صلح و دوستی و بسترساز همکاری میان کشورهای آسیاست استقبال می‌کند  و در همین چارچوب از همه ظرفیت‌های خود برای نقش آفرینی هرچه بیشتر این مجمع در سطح آسیا و فراتر از آسیا استفاده می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.