انتخابات

هواشناسی خراسان رضوی با اعلام وضعیت زرد برای خراسان رضوی اعلام کرد وزش باد همراه با گرد و خاک از امروز سه شنبه ۵ تیر تا پایان هفته در استان شدت می گیرد.

خراسان رضوی هشدار زرد هواشناسی گرفت

به گزارش قدس خراسان،  هواشناسی خراسان رضوی با اعلام هشدار سطح زرد شماره ۱۵ اعلام کرد:  بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی با توجه به افزایش گرادیان فشار هوا در استان خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود: وزش باد از امروز سه شنبه ۵ تیر تا پایان هفته جاری در نواحی بادخیز استان شدید همراه با گردوخاک، کاهش میدان دید، کاهش کیفیت هوا و همچنین بروز خسارت باشد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است بر اساس مدل‌های هواشناسی بیشترین شدت وزش باد در نیمه جنوبی و شرقی استان حادث خواهد شد. جهت جریانات باعث انتقال ذرات گردوغبار به سایر نواحی از جمله نواحی مرکزی و مشهد مقدس می‌شود.  همچنین هواشناسی اعلام کرد: ضمنا عبور امواج ناپایدار تراز میانی جو باعث افزایش ابرناکی و بارش‌هایی بشکل رگبار پراکنده توام با رعدوبرق در نیمه شمالی استان خواهد شد.  

اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی همچنین در نظر گرفتن سایر تمهیدات در راستای جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی.  خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها ومسیل‌ها به ویژه نیمه شمالی و توجه به بولتنهای روزانه و اطلاعات ارائه شده از مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی از مهمترین توصیه‌های این سازمان به مردم و مسافران به این استان است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.