انتخابات

امروز یاسمینا گرادا، مسوول دفتر سازمان ملل متحد برای هماهنگی امور بشردوستانه در غزه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: بیش از ۲۰۰ امدادگر از هفت اکتبر در غزه کشته شده ‌اند.

از ابتدای طوفان الاقصی تاکنون چه تعداد از فعالان مشاغل مختلف در غزه به شهادت رسیده اند؟

به گزارش قدس آنلاین، هفته گذشته المیادین نوشت: هلال احمر فلسطین امروز (شنبه) اعلام کرد که از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در میانه مهر ماه گذشته تاکنون، ۴۹۸ نفر از کادر درمان این منطقه به شهادت رسیده اند.

این در حالی است که الجزیره هم به تازگی در خبری اعلام کرد، شمار شهدای اصحاب رسانه از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۱۵۲ تن افزایش یافت.

البته رژیم صهیونیستی نه تنها به خبرنگاران بلکه به خانواده های آنها نیز در غزه رحم نکرده و بسیاری از خانواده های اصحاب رسانه در فلسطین به شهادت رسیده اند، به عنوان مثال، شبکه خبری الجزیره گزارش داده یکی از خبرنگاران این رسانه ۲۲ عضو خانواده خود را در حمله هوایی اسرائیل به منزلی که آنها در آن پناه گرفته بودند از دست داده است.

شبکه خبری الجزیره نوشت: «اعضای خانواده معامن الشرفی»، خبرنگار الجزیره عربی در اردوگاه جبالیا در شمال غزه کشته شدند.»

به نظر می رسد با آماری که اوایل خرداد ماه گذشته دبیرکل سازمان ملل به خبرگزاری آناتولی اعلام کرده است تعدادی از کارمندان این سازمان هم جان سالم از جنگ غزه نبرده اند به طوری که آنتونیو گوترش بیان کرد: ۱۳۵ نفر از ۱۸۸ کارمند کشته شده این سازمان در سال ۲۰۲۳ در غزه جان باخته ‌اند.

همچنین به گفته فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، ۱۹۲ تن از کارکنان آنروا در نوار غزه جان خود را از دست داده‌ اند و این امری بی‌ سابقه است.

او حتی به این نکته اشاره کرده که ما هیچ تماسی با همکاران خود در رفح نداریم و نمی ‌توانیم مکان آنها را تأیید کنیم و بسیار نگران آنها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.