نماینده مردم خمین: با سیاستی که بانک مرکزی در پیش گرفته، نه تنها تسهیلات ساخت مسکن نیز پرداخت نمی‌شود؛ بلکه تسهیلات موردنیاز مردم در زمینه مسکن نظیر ساخت مسکن و ودیعه مسکن کاملا قفل شده است و این نوع تسهیلات که مصوبه مجلس را دارد؛ به متقاضی ارائه نمی شود.

پرداخت تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن کاملا قفل شده است / بانک مرکزی پاسخگوی وضعیت موجود باشد

محمد بیات نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرن قدس در رابطه با عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات ساخت مسکن، اظهار داشت: متاسفانه عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات خرد به خصوص در بحث تسهیلات ساخت مسکن به مردم بسیار ضعیف است و باید تجدید نظر اساسی در این خصوص صورت بگیرد و از رئیس کل بانک مرکزی نیز باید بخواهیم که پاسخگوی وضعیت موجود باشد و بانک مرکزی متولی و رگولاتور اصلی شبکه بانکی است و باید در مسئله تسهیلات ساخت مسکن برای مردم، بیشترین همکاری صورت بگیرد اما با سیاستی که بانک مرکزی در پیش گرفته، نه تنها تسهیلات ساخت مسکن نیز پرداخت نمی‌شود؛ بلکه تسهیلات موردنیاز مردم در زمینه مسکن نظیر ساخت مسکن و ودیعه مسکن کاملا قفل شده است و این نوع تسهیلات که مصوبه مجلس را دارد و برای حل معضل مسکن مردم است؛ به متقاضیان ارائه نمی‌شود.

بیات ادامه داد: متاسفانه مسئله ساخت مسکن به دلیل عدم همکاری بانک‌ها بسیار به مشکل خورده است و رئیس جمهور شهید بسیار به این موضوع اهمیت میداد. سقوط بالگرد رئیس جمهور و شهادت رئیس جمهور و همراهانش باعث شد که این مسئله نیز به حاشیه برود ولی دولت بعدی با توجه به قوانین موجود در حوزه مسکن و لزوم اجرای قانون برنامه هفتم توسعه، ملزم به ساخت مسکن است و باید دغدغه و مسیر شهید رئیسی برای خانه دار کردن مردم از طریق ساخت مسکن تداوم یابد.

وی در ادامه گفت: سیاست بانک مرکزی باید اصلاح شود و پرداخت تسهیلات خرد موردنیاز مردم نظیر وام ساخت مسکن و همچنین وام ودیعه مسکن یا وام ازدواج باید به درستی پرداخت گردد.

وی با اشاره به بنگاهداری بانک‌ها، خاطرنشان کرد: متاسفانه شبکه بانکی گرفتار نوع بدی از تسهیلات‌دهی شده است که موجب ضربه به مردم نیز شده است. بانک ها با بنگاهداری به دنبال خرید زمین و ملک هستند تا ارزش افزوده کاذب داشته باشد در حالی که باید تسهیلات خرد که حق مردم است؛ به آن‌ها در بخش‌های مختلف نظیر تسهیلات ساخت مسکن پرداخت گردد و قانون اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.