انتخابات

۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
کد خبر: 996428

نقش آفرینی بانوان در انتخابات، چرا و چگونه؟

سیده اعظم التفاتی فاز، مدرس حوزه

در آستانه انتخاب چهاردهمین رییس جمهوری اسلامی ایران، نقش بانوان برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح مثل همیشه تعیین کننده خواهد بود.


یکی از افتخارات جمهوری اسلامی بعد از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران، هویت بخشی به زنان و تبیین و تعالی جایگاه آنان است به گونه ای که بعد از گذشت ربع قرن از شکل گیری انقلاب اسلامی اینک در حوزه زن و خانواده، ما در انقلاب اسلامی با رشد شاخص های متعدد از جمله آموزشی، بهداشت و سلامت، امنیت روانی و موقعیت اجتماعی مواجهیم پیشرفت هایی که ناشی از ریل گذاری صحیح و ترسیم چشم انداز تعالی بخش نظام برای ارتقاء جایگاه بانوان و عزم و اراده والای خود زنان ایرانی برای نقش آفرینی اثر بخش در جامعه بوده است.


 اینک در آستانه انتخاب چهاردهمین رییس جمهوری اسلامی ایران، نقش بانوان برای مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح مثل همیشه تعیین کننده خواهد بود.
این مدعا با توجه به جایگاه محوری بانوان در خانواده و نیز توانمندی های والای آنها برای اقناع سازی و تبیین در مناسبات اجتماعی قابل اثبات است.
 مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی در این باره می فرمایند:
در این قضیّه‌ی انتخابات شما بانوان و خانمهای عزیز می توانید نقش ایفا کنید. مهم‌ترین نقش شما هم در داخل خانه است؛ مادرها می توانند نقش ایفا کنند، وادار کنند فرزندان را و همسر را برای اینکه در زمینه‌ی انتخابات فعّال باشند و درست تحقیق کنند. زنها در برخی از مسائلِ شناختِ اشخاص و راهبردها و جریانها، دقیق‌تر و ظریف‌تر از مردها نگاه می کنند و نقاطی را پیدا می کنند؛ [لذا] در شناخت نامزدهای انتخاباتی، در حضور در پای صندوقها، هم در داخل خانه و هم در خارج خانه می توانید نقش ایفا کنید. (1402/10/6)
با توجه به این کلام دقیق رهبر فرزانه بانوان در دو عرصه می توانند ایفای نقش موثر داشته باشند: یکی حضور حداکثری و مشارکت فعال و پایدار و دیگری انتخاب اصلح و فرد شایسته
در این راستا، و نظر به نگاه متعالی نظام اسلامی و رهبران آن به جایگاه ویژه زن در دخالت مستقیم و بی واسطه در تعیین مقدرات اصلی جامعه بعنوان یک تکلیف شرعی برای بانوان، لازم است تا زنان با تقویت آگاهی های سیاسی و اجتماعی خویش و کنشگری فعال در جامعه و در عرصه مهم انتخابات، پیشران مشارکت حداکثری و حضور پرشور آحاد جامعه به ویژه خانواده خویش باشند.  
هشت تیر 1403 برای همه ایرانیان در سراسر جهان، روز تعیین سرنوشت است، روزی که هر کدام از ما، مشخص می کنیم که چه کسی سکان قوه مجریه را به دست بگیرد و هدایت و راهبری جامعه را در عرصه های گوناگون مدیریت کند.
بی شک هر چه تلاش ما برای شناخت کاندیدای اصلح بیشتر و دقیق تر باشد، سرعت تحقق آرمان های نظام اسلامی و دست یابی به اهداف آن بیشتر خواهد شد.
 و بانوان بعنوان محور و الگوی خانواده، با دقت ویژه ای که در شناخت اصلح دارند می توانند، با اندیشه‌های صحیح خود و ارائه شاخص های انتخاب صحیح به مخاطبان خودی؛ منشاء تحول و یک انتخاب درست در انتخابات باشند و اثر گذاری این شناخت دقیق با توجه به اینکه بانوان نیمی از جمعیت هستند در تحولات کشور بسیار چشمگیر و پررنگ است.
البته که همه ما اذعان داریم که در احساس وظیفه و مسئولیت عمومی بین زن و مرد تفاوتی وجود ندارد لکن با توجه به تمرکز تبلیغات دشمنان بر روی بانوان لازم است تا ضمن آگاهی بخشی به عموم جامعه ، با کمک بانوان رشد یافته و متعهد، سایر دختران و بانوان را برای مشارکت حداکثری  در پای صندوق‌های رای تشویق و ترغیب کنیم تا شاهد ترقی و سرعت بیشتر پیشرفت های جامعه اسلامی ایران در عرصه های گوناگون باشیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.