انتخابات

یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه یکی از فلسفه‌های غیبت امام زمان(عج) این است که مردم به بلوغ لازم برای مشارکت اجتماعی برسند، گفت: جریان انتخابات تمرین و طی کردن بلوغ اجتماعی برای رسیدن به حکومت جهانی امام زمان(عج) است.

انتخابات؛ تمرین بلوغ اجتماعی برای درک حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) است

حجت الاسلام والمسلمین «محمدهادی هدایت»، بر نقش تاثیرگذار اهل منبر و خطبا در فراهم کردن حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی تاکید و اظهار کرد: ما معتقدیم حکومت اسلامی حکومتی مردمی است و یکی از فلسفه های غیبت امام زمان(عج) هم این است که مردم باید به بلوغ لازم برای مشارکت اجتماعی برسند.

 این کارشناس دینی با اشاره به اینکه جریان انتخابات تمرین و طی کردن بلوغ اجتماعی برای رسیدن به حکومت جهانی امام زمان(عج) است، بیان کرد: وظیفه اصلی خطبا و اهل منبر تبیین واقعی و ناب دین در مقابل  اسلام آمریکایی است، امروز ضرورت دارد که این موضوع به مردم تبیین شود که اگر آرزوی ظهور حضرت مهدی(عج) را دارند، باید در پای صندوق رای حضور یابند و مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند.

 وی با بیان اینکه مهم ترین رهاورد غدیر معرفی برترین انسان ها به عنوان پیشوا است، ابراز کرد: خدا به پیامبر(ص) ابلاغ کرد که ای پیامبر(ص) تو این رسالت را به مردم ابلاغ و تبیین کن که حاکمیت را بپذیرند.

حجت الاسلام هدایت ابراز کرد: سخنرانان باید به بلوغ سیاسی برسند و مردم را هم آگاه کنند که در انتخابات، مهم حضور حداکثری و مشارکت اجتماعی است و از معرفی شخص خاص به مردم پرهیز نمایند، زیرا اگر کاندیدای را تبلیغ و معرفی کنند، باعث رنجش مردم و موجب می شود که صرفا گروه خاصی در جلسات و مراسم های تبلیغی آنها حضور یابند و این به شدت برای تبلیغ دینی آسیب زا است.

 این کارشناس دینی بر لزوم مطرح کردن بحث افزایش مشارکت عمومی و مسائل عمیق حکمرانی اسلامی تاکید کرد و گفت: تجربه تاریخی و بین المللی نشان می دهد که وقتی عموم مردم در سرنوشت کشور خودشان مشارکت نکنند، به ضرر خودشان است، در یکی از صحنه های انتخابات آمریکا، بخشی از مردم این کشور، انتخابات را تحریم کردند و رییس جمهور آمریکا با مشارکت کم مردم انتخاب شد و این تحریم اکثریت برای انتخابات موجب شد، رییس جمهور مورد نظر اقلیت مردم از حزب خاصی روی کار آید.

حجت الاسلام و المسلمین هدایت با اشاره به اینکه مشکلات جامعه با تحریم انتخابات حل نمی شود، بلکه با حضور واقعی مردم در صحنه حل می شود، خاطرنشان کرد: صحنه تاریخ همیشه اینگونه بوده که مردمی که خودشان را دخیل در اوضاع سیاسی جامعه نکردند، امام حسین(ع) را به قتلگاه بردند و واقعه کربلا رخ داد، بنابراین مشارکت عمومی و پای کار جبهه حق بودن سبب می شود که مردم به آرزوهای واقعی خودشان برسند، از این رو اهل منبر باید مردم را دعوت به حضور حداکثری در پای صندوق رای نمایند.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.