انتخابات

۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۱
کد خبر: 996684

فریدالحاق خان، وزیر امور دینی بنگلادش اعلام کرد که حدود ۳۵۰ هزار مسجد در ۶۴ بخش کشور وجود دارد و در این مساجد حدود ۱,۷ میلیون امام جماعت و مؤذن فعالیت می‌کنند.

فعالیت دینی ۳۵۰ هزار مسجد در بنگلادش

به نقل از پایگاه تحلیلی جامعه و فرهنگ ملل، وزیر امور دینی بنگلادش افزود که از میان این مساجد، در سه مسجد ملی بیت‌المکرم، مسجد جامع اندرکله شاهی و مسجد جامع فلاح، سه خطیب، شش امام جماعت و شش مؤذن از سوی دولت منصوب شده و به آنان حقوق پرداخت می‌شود.

این وزیر امور دینی همچنین گفت: در طرح احداث ۵۶۴ مسجد نمونه و مرکز فرهنگی اسلامی در هر بخش و زیر بخش، یک امام جماعت، یک مؤذن و یک خادم افتخاری به صورت دوره‌ای منصوب می‌شوند. در عین حال ایجاد پست برای ۵۶۴ مسجد نمونه نیز پیشنهاد شده است. پس از ایجاد پست، حقوق آنها (امام جماعت و مؤذن) از  بخش درآمد پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۹ هزار و ۷۱۹ امام جماعت و مؤذن در طرح‌های آموزشی کودکان مساجد و آموزش عمومی در سراسر کشور مشغول به کار هستند و ماهیانه ۵۰۰۰ تاکا به عنوان کمک دریافت می‌کنند.

وزیر امور دینی بنگلادش اشاره کرد: در صورت افزایش درآمد حاصل از خیرین، می‌توان همه ائمه و مؤذنان کشور را تحت پوشش قرار داد.

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.