انتخابات

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تاریخ اسلام نشان داده است که چه در طلوع اولیه خورشید اسلام در هنگامه بعثت پیامبر عظیم الشأن و چه در دوره بعثت مجدد اسلام در افق انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی راه عزت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت می‌گذرد.

راه عزت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت می‌گذرد

به گزارش قدس خراسان، سردار حسین سلامی صبح امروز در اجلاسیه کنگره شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی اظهار کرد: به روح آسمانی و ملکوتی حضرت امام راحل عظیم‌الشأن که احیاکننده مجد و عظمت مسلمانان در عصر حاضر بود و در عالم اسلام روح جهاد و شهادت را بر پیکره امت اسلامی جاری کرد و اسلام را به‌عنوان یک حقیقت گفتمان‌ساز با انقلاب اسلامی منور و روشن ساخت، درود و تهنیت الهی را نثار امام راحل می‌کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: رهبر عزیز و عظیم الشأن انقلاب اسلامی طی ۳۵ سال در پس پیچیده‌ترین شرایط و همه میدان‌ها استقامت الهی را به همه مسلمانان جهان نشان داد و مظهر ثبات قدم در عصر فشارهای سخت شد، در قلب میدان ایستاد و از عزت و کرامت همه مسلمانان دفاع کرد، او همچنین راه را بر دشمنان خداوند مسدود کرد و آنان را در شرایط بست ید قرار داد و دستان مسلمانان را برای دفاع از هویت و شرافت خود و مجد و عظمت از دست رفته خود باز گذاشت.

رهبر انقلاب خود را آماج همه فتنه‌ها قرار داد و ایستاد

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب خود را مخاطب این آیات شریف قرآن قرار داد «فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَکَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ وَلَا تَرْکَنُوا إِلَی الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ». چرا که در این مسیر با قلبی مستحکم و مطمئن، با ایمانی آگاهانه و عمیق و شناختی ژرف از دشمن ایستاد تا راه را برای سیطره کفار و مشرکان بر روی سرنوشت امت اسلامی ببندد و خود را نقطه مرکزی تیرها و آماج همه فتنه‌ها قرار داد اما در قلب میدان ایستاد.

سردار سلامی با بیان اینکه درود خداوند بر امتی که این پیشوای بزرگ آزادگی را همانند نگینی زیبا در حلقه انگشتری مهر و محبت خود قرار دادند، عنوان کرد: به ارواح طیبه و پاک و آسمانی همه شهیدان والا مقام انقلاب اسلامی به‌ویژه شهیدان درخشان و برجسته کهکشان مقاومت و دفاع از حرم نثار می‌کنیم، به این مردانی که نمادهای درخشان فضائل اسلام بودند، مظاهر شجاعت نشانه‌های ایثار، پایه‌های شهادت و سنبل‌های آزادگی و حریت و کرامت و آنها که حجت‌ها خدا بر ما بودند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اکنون تمثال‌های زیبایی از این شهیدانی همچون سیدالشهدای مقاومت لبنان شهید سیدعباس موسوی تا آن مردم تاریخی مقاومت فلسطین شهید سیداحمد یاسین، شهید رنتیسی، شهید فتحی شقاقی، همچنین نابغه شهید، صاحب تدبیر و روح شجاعت شهید عماد مغنیه در مقابل ماست.

وی ادامه داد: شهید ابومهدی المهندس نیز شهید بزرگی است که در کنار فرمانده اسطوره‌ای مقاومت ایستاد و سرانجام با حمله مستقیم آمریکای جنایتکار به شرف شهادت نائل شد، حاج قاسم سلیمانی نیز شهید بزرگ، جاودانه و قهرمان فراموش ناشدنی جهان اسلام و انسانیت است، آن مرد بزرگ چهل سال لباس جهاد را از تن درنیاورد و در همه جا دشمنان اسلام را تعقیب کرد، آنقدر که وجودش برای آن‌ها غیرقابل تحمل بود و آنها که همه قدرت خویش را در شهادت او می‌دیدند در یک شب او را ناجوانمردانه به شهادت رساندند و شهیدان دیگری که پی در پی به او پیوستند.

سردار سلامی اضافه کرد: شهیدانی از همه سرزمین‌های اسلامی که با هم کهکشانی درخشان از ستاره‌های پرفروغ و بی‌غروب ساختند تا امت اسلام بتواند مسیر اجلال خویش را در این عالم طی کند، تاریخ اسلام نشان داده است که چه در طلوع اولیه خورشید اسلام در هنگامه بعثت پیامبر عظیم الشأن و چه در دوره بعثت مجدد اسلام در افق انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی راه عزت مسلمانان از مسیر جهاد و شهادت می‌گذرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خانواده معزز شهیدان اسوه‌های صبر و استقامت و چشم و چراغ امت اسلام هستند، خطاب به خانواده شهدا خاطرنشان کرد: وجود شما همانند خورشید به خانه‌ها و درون قلب‌های ما نور می‌افشاند، صبر شما از شهادت عزیزانتان کمتر نیست آنها به آرزوهای خود رسیدند و شما آرزوهایتان را فدا کردید و این ایثار بزرگتری است.

امت اسلام بدون شهیدان نمی‌توانست از سیطره طواغیت نجات یابد

وی افزود: بدون شما و شهیدانتان امت اسلامی قطعا نمی‌توانست از سیطره طواغیت نجات یابد، شما معیارهای مجسم و زنده آیت الکرسی و راهبران ما و هادیان ما از ظلمت به نور هستید، ما به وجود شما و شهیدانتان افتخار می‌کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: غربی‌ها بر کشورهای اسلامی حکامی بی‌لیاقت و ناشایست را به حکومت رساندند تا آنها ابزاری برای توسعه سلطه سیاسی غرب شوند و با ترویج فرهنگ ابتذال، دین‌گریزی را در جهان اسلام ترویج کند، مساجد را ببندد، جهاد را خاموش کند و مسلمانان را تحت سیطره فکری و فرهنگی خود قرار دهد.

وی عنوان کرد: دنیای غرب ده‌ها سال است که تلاش می‌کند رویاهای ویرانگر خود را به واقعیت تبدیل کند، سال‌ها توانست اسلام را در پشت تیرگی‌ها و ظلمت فرهنگ و سیاست دنیای غرب قرار دهد و جغرافیای جهان اسلام را بخش منفصلی از جغرافیای سیاسی خود کند، سال‌های سال مسلمانان را افسرده کرد و آنها را در قبرستانی از جهالت مدرن دفن کرد، اما وقتی انقلاب اسلامی بزرگ امام راحل عظیم الشأن طلوع کرد، بعثت دوباره آغاز شد، این انقلاب در جستجوی هویت و مجد و عظمت از دست رفته مسلمانان بود، نهضت فلسطین نیز که فراموش شده تاریخ بود، زنده و احیا شد و دوباره صفحه زمین میدان جهاد شد.

سردار سلامی متذکر شد: بعد از ارتحال امام خمینی(ره) رهبری گرانقدر، جانباز و شجاع انقلاب اسلامی طی ده‌ها مجاهدت سرسختانه در یک میدان پرخطر با آرایش جهانی قدرت و برای عزت مسلمانان ایستاد، هنوز هم در وسط میدان ایستاده است، ایشان جغرافیاهای جهان اسلام را به یکدیگر متصل کرد، قلب‌های مسلمانان را به یکدیگر پیوند داد و وحدت اسلامی را در جهان اسلام زنده کرد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: لبنان، فلسطین، سوریه، یمن، عراق، افغانستان و بحرین تحت تأثیر انقلاب شکوهمند اسلام در جهان صحنه جهاد شد، کفار تحت تعقیب قرار گرفتند و هزینه‌هایشان بالا رفت، مسلمانان با آنها جنگیدند تا اجازه ندهند سرنوشتشان در اختیار غربی‌ها قرار بگیرد.

شهدای جبهه مقاومت محصول توکل، صبر و استقامت هستند

وی با بیان اینکه شهدای جبهه مقاومت محصول این ایستادگی، توکل، صبر و استقامت هستند، گفت: شهدا حاصل یک معامله زیبا با خداوند متعال هستند، آن‌ها توانستند متاع محدود دنیا را با زندگی جاوید معاوضه کنند و برای مسلمانان عزت بیافریدند، اکنون مسلمانان حاضر نیستند که تحت هیچ شرایطی، ضوابط نظام سلطه را در مناسبات خود بپذیرند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: ۴۵ سال است که همه جنگ‌های عالم به استثنای یکی دو جنگ همه در جهان اسلام رخ می‌دهد، یک طرف این جنگ‌ها آمریکا، بخشی از کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و بخشی از مرتجعین منطقه هستند، این آرایش قدرت را به‌خوبی در وعده صادق دیدید که چگونه به هم پیوستند و با هم یک جبهه تشکیل دادند، یک طرف دیگر مسلمانان هستند، این جدال ادامه دارد، زیرا مسلمانان دیگر نمی‌توانند سیادت غرب را بپذیرند، این زندگی برای مسلمانان از مرگ بدتر است که تحت سیطره نظام سیاسی طاغوتی غرب قرار بگیرند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اکنون فلسطینی‌ها امروز آیه مجسم این معنا هستند که باید عزیز زندگی کرد یا عزیز مرد، افزود: صورت و جمال زیبای مقاومت و سیرت معنوی و روح مقاومت اکنون شاکله امت اسلام را در خود فرو برده است، آنقدر این مقاومت عظیم، جذاب و درخشان است که جاذبه‌های آن حتی به درون دانشگاه‌ها و شهرهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، استرالیا و همه جا نفوذ کرده است.

فلسطین اکنون در قلب همه مردم جهان است

وی متذکر شد: فلسطین به‌عنوان یک قطعه به ظاهر کوچک زمین اکنون وسعتی جهانی پیدا کرده است، جغرافیای فلسطین را اکنون در قلب همه مردم جهان می‌توان یافت و این نشان از عظمت خون این شهیدان دارد. سردار سلامی عنوان کرد: وقتی روح اسلام در پیکره یک جامعه جاری شود شخصیت مسلمان مستحکم می‌شود و سختی‌ها تحمل می‌شود و خداوند وعده کرده است که در پی سختی‌ها آسایش می‌آورد، مسلمانان حتی ذره‌ای از دشمنان نمی‌ترسند و این عاملی بر پیروزی آن‌ها است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: مسلمانان پیروز خواهند شد و این وعده الهی است، این سنت الهی تغییرناپذیر است و همه چیز در مسیر آن اتفاق می‌افتد، ما به این وعده‌ها ایمان داریم، هر چند که جبهه نابرابر است، اما وجود نصرت‌های الهی کار را آسان می‌کند.

وی با اشاره به شکست نقشه‌های دشمنان در کشورهای منطقه، گفت: این‌ها عبرت‌های بزرگی برای تاریخ است، سرنوشت مسلمانان از این پس روشن خواهد بود و این وعده خداست، چرا که تا هنگامی که مسلمانان لباس جهاد را از تن در نیاورند خداوند لباس عزت را بر آنان خواهد پوشاند.

سردار سلامی با بیان اینکه وضعیت مسلمانان امروز بسیار افتخارانگیز است، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها برای سوریه و عراق حدود ۱۰ ترلیون دلار هزینه کردند تا آنان را تسلیم کنند، ایران را نیز با تحریم و عملیات‌های ایضائی و ترور می‌خواستند تسلیم کنند، اما آمریکا از این کارها نتیجه‌ای جز شکست برایش حاصل نشد، مگر می‌توان تحقق عملیات بزرگ وعده صادق را با این کارهای خفیف دشمنان مقایسه کرد؟ این نشانه عظمت و اقتدار امت اسلامی است. ما باید به خدا ایمان داشته باشیم و به او اعتماد کنیم، نصرت‌های او جاری است و ما به اذن خداوند متعال پیروز می‌شویم.

پیروزی نهایی نیازمند ادامه‌ عمل و جهاد خستگی‌ناپذیر است

در ادامه پیام سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان توسط سید عبدالله صفی‌الدین، نماینده دبیرکل حزب‌الله لبنان قرائت شد، در این پیام آمده است: از سوی دیگر دستاوردهای شهدای مدافع حرم و خونشان مقابل ما حاضر است و هر روز شاهد دستاوردهایی همچون پیروزی‌ها، آزادسازی، آزادی، آبرو، عزت، حق حاکمیت، توان پایداری و بازدارندگی در مقابل دشمن، دفاع از ملت‌ها و اماکن مقدسمان هستیم. همه‌ این‌ها نشان می‌دهد این خون‌ها بر شمشیر طاغوت‌، زورگویان و اشغالگران پیروز شده است و شهیدان بزرگوار ما هر دو سرنوشت نیکو یعنی پیروزی و شهادت را هم زمان محقق ساخته‌اند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه بیان کرد: همچنین همگی ما در کنار شهیدانمان و دستاوردهایشان به خانواده‌های ایشان مفتخریم؛ خانواده‌هایی که از دست دادن عزیزانشان را با صبر جمیل، تسلیم کامل در برابر مشیت الهی، رضایت به تقدیر او و افتخار به گزینش این عزیزان به‌عنوان شهید از سوی خداوند طی کردند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه باید حجم دستاوردها و پیروزی‌هایی را که تا امروز تحقق یافته و در طول ده‌ها سال متراکم شده است، به‌خوبی بشناسیم با اشاره به جان‌فشانی‌های شهیدان انقلاب اسلامی و شهدای جنبش‌های مقاومت در فلسطین اشغالی به خصوص نوار غزه، لبنان، یمن و عراق خاطرنشان کرد: این دستاوردها و پیروزی‌ها امت ما را در مسیر پیروزی بزرگ و نهایی یعنی آزادسازی فلسطین از اشغال صهیونیست‌ها و آزادسازی سراسر منطقه‌مان از هژمونی و سلطه‌ آمریکا قرار داده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: این پیروزی نهایی که به آن چشم دوخته‌ایم، نیازمند ادامه‌ عمل و جهاد خستگی‌ناپذیر و طبیعتاً زمان است. همچنین نیازمند آن است که بسیار به وعده‌ الهی در زمینه‌ پیروزی و غلبه‌ مؤمنان صادق و مجاهد و به خیر عظیم موجود در مردان، زنان، کودکان و بزرگسالان ملت‌هایمان اطمینان و یقین داشته باشیم. این نیازمند وحدت و انسجام ماست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه گفت: هیچ‌کس پس از همه‌ این جان‌فشانی‌ها حق ندارد تردید کند، خسته شود یا توقف کند. روح و خون پاک شهیدانمان همواره ما را ندا می‌دهد که راه ایشان را ادامه دهیم و هدف‌هایشان را محقق سازیم و ان‌شاءالله توان این امر را داریم.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینکه ملت‌های مظلوم منطقه از سوی شیطان بزرگ، صهیونیست‌ها و دست‌نشانده‌ها و مزدورانشان مورد ظلم قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت بزرگ الهی یعنی جمهوری پربرکت اسلامی ایران و نظام مقدس و ملت وفادار و فداکارش و وجود این رهبر بزرگ، شجاع، حکیم و تأییدشده حضرت آیت‌الله امام سید علی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) برخورداریم؛ امامی که امروز پرچم دفاع از امت و اماکن مقدس و کرامت آن را در برابر همه‌ مستکبران، غاصبان و متجاوزان بر دوش دارد.

وی در پایان این پیام دیدار امروز را بیعتی تازه از سوی خانواده‌ شهیدان با رهبر انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: امروز ملت‌های ستم‌دیده و جنبش‌های مقاومت در همه‌ میدان‌ها پس از خداوند متعال به این پشتیبان قدرتمند و مستحکم و امانت‌دار متکی هستند؛ پشتیبانی که نه‌تنها برادر و دوستانش را تنها نمی‌گذارد، آنان را نمی‌فروشد، به ایشان خیانت نمی‌کند و دست از یاری او برنمی‌دارد بلکه فرماندهان بزرگش، جان‌هایشان را در این راه فدا می‌کنند، چنان‌که درباره‌ فرمانده عظیم و تاریخی، شهید حاج قاسم سلیمانی و برادران بزرگوارش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله فرماندهانی همچون شهیدان زاهدی، حجازی، همدانی، موسوی، ایرلو، رحیمی و… رخ داد.

تدوین و چاپ ۵۷ عنوان کتاب درباره شهدای مدافع حرم

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم در جبهه مقاومت نیز در این مراسم از ساخت ۱۵ قسمت فیلم و پنج کتاب صوتی درباره سردار شهید سلیمانی خبر داد و گفت: ساخت فیلم سینمایی درباره شهید پورجعفری، همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی در مراحل پایانی است.

حجت‌الاسلام علی شیرازی افزود: کمیته هنری این کنگره تاکنون ۲۷ فیلم را تدوین کرده، همچنین سریال مرزهای عاشقی درباره شهدای مدافع حرم از شبکه‌های متعدد صدا و سیما تولید و پخش شده است.

وی با بیان اینکه در گام اول کنگره ۱۶۵ عنوان کتاب تنظیم شد که ۵۷ عنوان آن به تدوین و چاپ رسیده است، ادامه داد: از این مجموعه کتاب‌ها، هشت عنوان در خصوص سردار شهید قاسم سلیمانی، چهار عنوان درباره فرماندهان مدافع حرم، ۱۴ عنوان دیگر نیز سرگذشت‌نامه رزمندگان و فرماندهان مدافعان حرم، چهار عنوان روایت رزمندگان محور مقاومت، ۱۲ عنوان خاطرات همسران شهید جبهه مقاومت، یک یادداشت، سه دفتر شعر و یک کتاب پژوهشی تألیف شده است.

دبیر کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم در جبهه مقاومت با بیان اینکه پنج عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان چاپ شده است، عنوان کرد: از مجموع تألیفات انجام شده ۲۷ عنوان کتاب به چندین زبان زنده دنیا از جمله عربی، فرانسوی، روسی و ترکی استانبولی ترجمه شده و چند عنوان دیگر نیز در دست ترجمه است.

شیرازی افزود: از بین این عناوین دو عنوان در جایزه جلال، ۶ عنوان در جشنواره پاسداران اهل قلم، ۱۲ عنوان در جایزه شهید حاج حسین همدانی و چهار عنوان در کتاب سال دفاع مقدس حائز رتبه و مقام‌هایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون سه یادواره ویژه شهدای مدافع حرم در مازندران، کرمان و خوزستان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: سرآغاز این اجلاسیه در روز دوم فرودین سال ۱۳۹۸ توسط شهید حاج قاسم سلیمانی رقم خورد و در ادامه این مسیر مقدمات این کنگره بین‌المللی فراهم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.