انتخابات

اسکله موقتی که آمریکا در سواحل غزه برای بار سوم به خاطر بالا آمدن آب جمع آوری شد که ماندنش هم به خاطر مناقشات میان سازمان ملل و رژیم صهیونیستی کمکی به مردم غزه نمی کرد زیرا کالاهای کمکی را به دلیل مانع شدن رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین نمی رسید.

جمع‌آوری اسکله آمریکا در سواحل غزه برای بار سوم/ ماندن اسکله کمکی هم به مردم غزه نمی‌کرد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دفاع آمریکا موسوم به پنتاگون امروز با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد اسکله موقت ساخته شده در سواحل غزه بار دیگر به دلیل بالا آمدن آب دریا از محل خود جدا شده و به بندر اشتوت در سرزمین‌های اشغالی منتقل شد.

 الجزیره،در گزارشی به جزئیات ساخت این اسکله پرداخت و نوشت: سکله موقتی که آمریکا در سواحل غزه با هزینه سنگین ۲۳۰ میلیون دلاری و تبلیغات فراوان ساخته بود بسیار کمتر از آنچه وعده داده شده بود برای ارسال کمک‌ها به فلسطینیان مفید بوده است، به ویژه آنکه ارتش آمریکا برخلاف تبلیغات انجام شده از جنبه مهندسی در این طرح شکست خورده است.

از سوی دیگر آن طور که  ای‌ بی‌ سی نیوز،گزارش داده، مناقشه سازمان ملل متحد و رژیم صهیونیستی بر سر این است که آیا امدادگرانی که مسوول توزیع کمک‌ها در غزه هستند، امکان حمل تجهیزات حفاظتی، بیسیم و دیگر وسایلی که به ظن صهیونیست‌ها حساس است، دارند یا خیر.

رژیم صهیونیستی که از نزدیک هر کالایی را که وارد غزه می‌شود، بررسی می‌کند، تا حد زیادی به بهانه اینکه این تجهیزات‌ها در نهایت به دست حماس برسد، مانع از آوردن تجهیزات حفاظتی پیشرفته توسط امدادگران شده و بدین ترتیب جلوی انتقال کمک‌ها را هم گرفته است.

این مناقشه، پس از تهدید مقامات سازمان ملل به تعلیق عملیات کمک‌های بشردوستانه در سراسر غزه، در صورتی که خواسته‌های آنها برای تجهیزات امنیتی برآورده نشود، به اوج خود رسید و این موضوع باعث شد تا به‌تازگی بین سازمان ملل و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدارهای خصوصی در سطح بالا در واشنگتن برگزار شود.

با وجود اینکه برای سومین بار طی نزدیک به ۴۰ روز گذشته است که این اسکله موقت از سواحل غزه به دلیل شرایط بد آب و هوایی جمع آوری می‌ شود. این اسکله موقت اوایل ماه مِی به منظور تسهیل در روند امدادرسانی از طریق دریا به فلسطینیان در سواحل غزه نصب شده بود. پیش تر ۲ بار این اسکله به دلیل آسیب ناشی از شرایط جوی تعمیر شده است.

نهادهای بشردوستانه بین المللی همانند آن روا و برنامه جهانی غذا بارها تاکید کرده‌ اند بهترین راهکار برای ارسال کمک‌ها به مردم غزه گذرگاه‌های زمینی است اما رژیم صهیونیستی اکنون این گذرگاه‌ ها شامل گذرگاه رفح را بسته و مانع از رسیدن کمک‌ها به غیرنظامیان می‌ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.