انتخابات

مسئول شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در جلسه‌ای با اعضای شورای سیاست‌گذاری علوم انسانی اسلامی این موسسه شرکت کرد.

ناتوانی علوم انسانی موجود در حل مسائل ایران

به نقل از موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین دکتر عاملی، مسئول شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ضمن بازدید از برخی دستاوردهای موسسه،‌ در جلسه‌ای با اعضای شورای سیاست‌گذاری علوم انسانی اسلامی این موسسه شرکت کرد.

وی در این جلسه که در سالن تشریفات موسسه و با حضور آیت الله رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد، در سخنانی گفت: آیت الله مصباح (ره) زیرساخت های فکری توانمندی را به وجود آوردند، چه در موسسه در راه حق که بعدها به این موسسه عظیم تبدیل شد و چه در به روز بودن و انسجام فکری و مرتبط بودن با علوم جدید.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین دکتر عاملی با اشاره به جنایات عظیم غربی ها در سالهای متمادی در کشورهای مختلف گفت: واقعیات جهان را وقتی انسان در سه قرن اخیر مشاهده می کند متوجه می شود که عامل همه جنگ ها و نسل کشی ها غرب بوده است، نسل کشی هایی که نشان می دهد آنها چه دیدی نسبت به انسان داشته اند.

ایشان افزودن: امروزه طبق آماری که سازمان ملل داده است ۸۵ درصد مردم دنیا دچار تبعیض هستند، چرا ما نمی توانیم غرب را نقد کنیم و تنها خودمان را نقد می کنیم؟ اکثر فارغ التحصیلان علوم انسانی ما ناراحت هستند و علوم انسانی موجود فارغ التحصیلان ناراحت تحویل ما می دهد.

مسئول شورای تحول و ارتقای علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تاکید کرد: این علوم انسانی موجود نمی تواند مسائل ایران را حل کند؛ سند جامع علوم انسانی بسیار مهم است اگر دانشگاه ها علمی را تولید کند که مسائل جمهوری اسلامی را حل کنند صحیح است.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.