انتخابات

رییس پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  ۶۰ هزار نفر از جمعیت مردان زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی مبتلا به دیابت هستند که پرونده سلامت در مراکز بهداشتی تشکیل داده اند.

۶۰ هزار نفر از مردان در خراسان رضوی مبتلا به دیابت هستند

به گزارش قدس خراسان، دکتر بابک اقبالی در این خصوص افزود: از این تعداد بیمار مرد مبتلا به دیابت، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد روند درمان خود را پیگیری می‌کنند و بقیه به شرایط بیماری خود بی‌توجه هستند.

وی ادامه داد: براساس مراجعه و تشخیص بیماری دیابت، میزان ابتلا به دیابت در بین زنان و مردان تفاوت چندانی ندارد اما به دلیل بی توجهی به روند درمان در مردان تصور می شود که بانوان درصد بیشتری به دیابت مبتلا می شوند.

رییس پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از هر هفت نفر بزرگسال این استان ، یک نفر به بیماری دیابت مبتلا شده‌اند که این آمار در بین مردان و زنان برابر است.

اقبالی افزود: مهمترین عوارض عدم کنترل مناسب بیماری دیابت، نارسایی کلیوی، قطع پا، زخم پای دیابتی بیماری‌های قلبی و عروقی و نابینایی است. همچنین دیابت می تواند مشکلات پوستی، عصبی و گوارشی نیز ایجاد کند. دیابت مزمن حتی می‌تواند روی باروری مردان نیز تاثیر منفی از خود به جا بگذارد.

وی ادامه داد: تغذیه سالم، انجام فعالیت‌های ورزشی، کنترل وزن مهمترین راهکارهای پیشگیری کننده از ابتلا به دیابت است، بنابراین توصیه می شود عموم مردم روزانه هفت هزار گام پیاده‌روی کنند و یا ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی سریع در هفته را به شکل مستمر و همیشگی در برنامه سبک زندگی خود جای دهند.

رییس پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به این که اکثر بیماران مبتلا به دیابت دچار چاقی و یا اضافه وزن هستند گفت: کنترل موثر بیماری دیابت می‌تواند تمام ارگان‌ها را از درگیر شدن با این بیماری نجات دهد.

اقبالی افزود: مهمترین عوامل عدم کنترل دقیق قند خون را می‌توان استرس، عدم انجام فعالیتهای بدنی، مصرف دخانیات و تغذیه نادرست دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.