انتخابات

واحد روانپزشکی قانونی خراسان رضوی در مشهد آغاز به کار کرد.

آغاز به کار واحد روانپزشکی قانونی در مشهد

به گزارش قدس خراسان، نیره عابدین‌زاده در مراسم آغاز به کار این واحد گفت: مشارکت و همکاری سازمان پزشکی قانونی کشور با مجتمع شوق زندگی می‌تواند منجر به کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با بیان این که در مجتمع شوق زندگی مخاطبان ما افرادی هستند که روح و روان آنان در معرض آسیب قرار گرفته است افزود: برای درمان افراد دچار آسیب‌های روانی بایستی مکان و فضای استاندارد با امکانات و تجهیزات متناسب ایجاد و نیروی متخصص تامین شود که در مجتمع شوق زندگی این موضوع به طور مستمر در حال پیگیری و اجراست.

وی گفت: ارجاعات ما به پزشکی قانونی از حیث روانپزشکی در خصوص بیماران اختلالات اعصاب و روان است که با توجه به وجود قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در حوزه صدمات و خسارات روحی که به این گروه وارد می‌شود و قابل مطالبه است، اما متاسفانه در این حوزه اقدامات مناسبی صورت نگرفته است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با اشاره به این که قوانین خوبی در کشور وجود دارد و باید فرایندها بر اساس قانون باشد و قانون به خوبی اجرا شود افزود: با توجه به این که نتیجه کار پزشکی قانونی، پیشگیری از جرم و کاهش آسیب‌های اجتماعی است هم اکنون به شدت به کار تخصصی پزشکی قانونی نیازمند هستیم و اگر در این زمینه مشارکت و همکاری خوبی صورت گیرد جرایم آینده نیز کمتر می‌شود.

عابدین‌زاده افزود: بایستی با مشارکت پزشکی قانونی روی این مساله به طور جد کار شود و با محکومیت چند نفر در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد چرا که اگر فرایندها اصلاح نشوند ممکن است آن خطا و اشتباه دوباره تکرار شود.

وی گفت: در مشهد به دلیل هم افزایی و هماهنگی که وجود دارد بستر مناسبی فراهم است که سازمان پزشکی قانونی کشور می‌تواند ایده‌های خود را در این شهر به صورت آزمایشی پیاده و اجرا و سپس در سایر شهرها و استان‌ها اجرا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.