انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از رشد مشارکت مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: در برگزاری انتخابات هیچ تنشی نداشتیم.

رشد مشارکت مردم استان تهران در انتخابات ریاست جمهوری/تنش نداشتیم

به گزارش قدس آنلاین سید عباس جوهری، شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران اظهار کرد: با وجود تهدیدها، هیچ مورد امنیتی در خلال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری استان تهران نداشتیم و در سلامت و امنیت کامل مردم حاضر شدند و انتخابات برگزار شد.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهید رئیسی و همراهانشان گفت: بر اساس قانون مکلف بودیم ظرف ۵۰ روز انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کنیم، در انتخابات اسفندماه ۲۰۰ روز کارها را انجام دادیم اما در این بازه ۴۰ روزه باید کار انتخابات ریاست جمهوری را انجام می‌دادیم و با کمک همه مسؤولان این امر صورت پذیرفت و انتخابات در سلامت کامل برگزار شد.

جوهری افزود: ما در استان تهران ۱۰ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۴۳ نفر واجد شرایط رأی و ۳ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۲۶۴ برگه رأی تعرفه مصرفی داشتیم، مشارکت ۳۳ درصد در استان تهران بود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران افزود: در استان تهران همیشه کمترین مشارکت را در ادوار مختلف داشتیم اما اکنون یک درصد افزایش را شاهد بودیم که باید از مردم عزیز در این خصوص تقدیر و تشکر کنیم.

وی بیان کرد: عوامل مختلفی در مشارکت مردم دخیل است که نیاز به بررسی دارد، و باید برای رفع دغدغه‌ها برنامه داشته باشیم. در استان تهران حضور مردم رشد داشت و مثبت بود و در سلامت و امنیت کامل انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را برگزار کردیم.

جوهری عنوان کرد: در فرآیند تبلیغات نامزدها در استان تهران بازرسی فعال بود و تلفن ۴۵۵۰۰ اعلام شد برای گزارش تخلفات اعلام شد و کمیته بازرسی داشتیم و ۸۰۰ بازرس عادی و ۸۰ بازرس ویژه و دادگستری و دادستانی فعال بودند در امر انتخابات ۴۵۰ گزارش در روز انتخابات داشتیم که اهم آن‌ها برای صندوق‌های سیار بود، ۵۰۰ شعبه سیار پیش بینی شده بود برای سرای سالمندان و بیمارستان‌ها و… در خصوص تبلیغات محیطی اطراف شعب گزارش داشتیم، تبلیغات غیر قانونی در روز انتخابات، تبلیغات در فضای مجازی و رفتار مجریان برگزاری انتخابات هم گزارش شد که برای همه این موارد بازرسان اعزام و موضوعات بررسی شد و ۴۰ مورد هم از استان‌های دیگر تماس داشتیم که ارجاع شد، بازرسی‌ها و سخت گیری ها حاصل تلاش مجریان امر انتخابات بود که از ۵ صبح حضور داشتند و بر اساس آمار شاید برای اولین بود که بار تمام صندوق‌ها رأس ساعت ۸ شروع به کار کردند و نتیجه نظارت‌ها و مانورها بود و البته تجربه ۲ انتخابات نزدیک نیز به کمکمان آمدند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران عنوان کرد: ابتکارات خوبی در امر برگزاری انتخابات داشتیم و از صدا و سیما و مخصوصاً جناب آقای اعلمی تشکر می‌کنم.

وی افزود: امر انتخابات در استان تهران سخت است و برابری می‌کند با ۱۸ استان، از همه عوامل انتظامی، قوه قضائیه و بسیج و … تشکر می‌کنم و در همین راستا تشکر ویژه ای از وزیر محترم برای نظارت‌های ویژه ایشان دارم و در خصوص صندوق‌ها نیز به موقع صندوق‌ها بازگشایی شد و به موقع اطلاعات ارسال شدند و هیچ مشکل و موردی در این خصوص نداشتیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران بیان کرد: برگزاری مرحله دوم انتخابات در بازه زمانی مختصر کار جهادی و انقلابی می‌خواهد، از امروز فرآیند دور دوم آغاز شده و تدارک و پشتیبانی و تعرفه‌ها تهیه شده که فردا دریافت می‌شوند. باید در چند روز باقی مانده کاها شبانه روزی دنبال شود و طی ۴ ماه اخیر چهارمین انتخابات را برگزار خواهیم کرد، در تبلیغات مناظره خواهیم داشت که جلسات برگزار می‌شود و در استان هم پیشنهاداتی داده ایم که از ظرفیت ستادها استفاده شود و تا ۱۴ تیر وقت تبلیغ است که انشاالله فضای بسیار خوبی را داشته باشیم.

وی گفت: تشکر ویژه از رؤسای ستاد دارم، برای دور اول انتخابات ریاست جمهوری جلسه‌ای داشتیم که طی آن نکات مطرح شد و با همدلی و هم افزایی موضوعات ارائه شد که تنش نداشته باشیم و تبلیغات پرشور باشد، که خوشبختانه موارد رعایت شد و تعاملی مناسبی شکل گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.