انتخابات

کاظم هژیرآزاد، بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون از تجربه های متعدد خود در نقش های مکمل و کوتاه و دلیل ماندگاری آنها گفت.

کاظم هژیرآزاد از تجربه حضور در «آبی روشن» گفت/ پیشنهادی را به خاطر کوتاهی نقش رد نمی‌کنم

به گزارش قدس آنلاین، او که این روزها در نقشی کوتاه با فیلم سینمایی «آبی روشن» از تولیدات سازمان هنری اوج روی پرده سینماهاست درباره نقش‌آٰفرینی اش در این فیلم توضیح داد: ‌ آقای کیومرث مرادی، بازیگردان و مسئول انتخاب بازیگران این فیلم بود که به پشتوانه سابقه چندین ساله رفاقتی که در سینما و تئاتر با هم داشتیم، ایفای این نقش را به من پیشنهاد کرد و پس از رایزنی با کارگردان به توافق رسیدیم.

این بازیگر پیشکسوت افزود: این نقش، نقش کوتاهی بود و از آنجایی که در زمینه میزان حضور یک نقش در قصه، سخت‌گیری زیادی ندارم، آن را پذیرفتم.

وی گفت: به دلیلی کوتاهی نقشم، زمان کمی با این تیم در حوالی شهرستان فومن که محل تصویربرداری بود همراه بودم. در همین فرصت کوتاه، بسیار خوشحال شدم که با کارگردان جوان و کاربلد فیلم، بابک خواجه پاشا همکاری داشتم و احساس می‌کنم این جنس همکاری‌ها و آشنایی‌های تازه، به نفع جامعه هنری است و تلاش کردم آنچه کارگردان برای این نقش مدنظر دارد را اجرا کنم.

* موفقیت بازیگر در گروی گروه خوب

این بازیگر باسابقه درباره تجربه‌های متعدد خود در ایفای نقش‌های مکمل و کوتاه عنوان کرد: بعضی از نقش‌ها، براساس متن خوبی که نویسنده نوشته است و کارگردان به خوبی از آن شناخت دارد، به خوبی خلق می‌شوند.

به باور او، بخش عمده‌ای از موفقیت یک بازیگر در ایفای درست یک نقش مربوط به گروه خوبی است که در کنار او قرار گرفته‌اند. چه بسا زمانی یک نقش بلند به یک بازیگر داده می‌شود و خیلی هم برای اجرای آن وقت می‌گذارد اما دیده نمی‌شود و مخاطب استقبالی از آن نمی‌کند اما بعضی نقش‌های کوتاه و منفی، این خاصیت را دارند که اگر همه عوامل به درستی در کنار هم قرار گرفته باشند، کار بازیگر هم دیدنی شود.

وی با بیان اینکه دیده شدن بازیگر در چنین نقش‌هایی به شانس هم بستگی دارد افزود: گاهی یک نقش در فیلمی بسیار کوتاه است اما تأثیری کلیدی در داستان دارد. نقش‌های دیگری هم هستند که تکمیل‌کننده شخصیت اصلی هستند و جلوه چندانی ندارند. برخی نقش‌های کوتاه کلیدی، ظرفیت بالایی برای دیده شدن دارد و این شانس یک بازیگر است که چنین نقش‌هایی به او پیشنهاد شود.

کاظم هژیرآزاد از تجربه حضور در «آبی روشن» گفت/ پیشنهادی را به خاطر کوتاهی نقش رد نمی کنم

هژیرآزاد درباره اینکه آیا ملاحظاتی برای انتخاب نقش‌های طولانی‌تر دارد، گفت: تا به امروز پیش نیامده است که فیلم‌نامه‌ای به من بدهند و بگویند نقشی که دوست داری را انتخاب کن! معمولا از قبل صحبت‌های اولیه درباره بازیگر هر نقش صورت گرفته است. بعد از آن به بازیگر پیشنهاد می‌دهند که ایفای فلان نقش را قبول کند. حالا بازیگر باید براساس تیم تولید و کارگردان دست به انتخاب بزند.

او با بیان اینکه معمولا به‌واسطه کوتاهی نقش و یا قیمتی که مطرح می‌شود، همکاری را منتفی نمی‌کند، افزود: گاهی شاید نقش پیشنهادی خیلی پرت و نامناسب باشد اما در اغلب موارد به دلیل شناختی که گروه‌ها و دوستان از من دارند، اینگونه نیست مثلا کیومرث مرادی (بازیگردان) با شناخت قبلی از من، پیشنهاد بازی در فصل اول «زخم کاری» را داد، در آن سریال نقش طولانی‌تری پیشنهاد شد و در «آبی روشن» نقشی کوتاه‌تر. مهم این است که در هر دومورد بدانیم انتخاب درستی صورت گرفته است.

* بعد از «زخم کاری» دوباره دیده شدم

وی درباره حضور در فصل اول «زخم کاری» در نقش «حاج مظفر» گفت: حضور در این سریال یکی از شانس‌های زندگی من بود که باعث شد بعد از سال‌ها باردیگر از سوی مخاطبان دیده شوم.

هژیرآزاد تأکید کرد: شخصا در سینما، خیلی روی توانمندی افراد حساب نمی‌کنم و معتقدم دنیای سینما مانند یک جعبه جادو است. این مدیوم به گونه‌ای است که یک توانمندی متوسط در ‌آن می‌تواند به یک خروجی عالی منجر شود. همه چیز بستگی به سناریوی اولیه دارد و مهم این است که بازیگر به درستی برای یک موقعیت انتخاب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.