انتخابات

بعد از برگزاری نخستین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، اعضای برجسته حزب دموکرات‌ به این نتیجه رسیدند که کامالا هریس معاون فعلی رئیس‌جمهور آمریکا را به عنوان جایگزین بایدن پیشنهاد کنند، موضوعی که این روزها به شدت مورد توجه رسانه های آمریکاییقرار گرفته است.

آیا کامالا هریس جایگزین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، یواس‌ای‌ تودی نوشت: تنها چند ماه مانده به انتخابات ریاست‌ جمهوری در آمریکا، کمپین انتخاباتی بایدن در حالت خطر قرار گرفته و علت آن نگرانی‌ های حزب دموکرات در مورد وضعیت بایدن در جریان رقابت‌ های انتخاباتی آمریکا به خصوص بعد از مناظره او با ترامپ است، از سوی دیگر دموکرات‌ ها از بایدن خواسته بودند تا در مناظره روز پنج‌شنبه خود نشان دهد که قدرت و توانایی لازم را برای حضور در دوره دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا دارد، با این حال، بر خلاف درخواستشان بایدن نتوانست در مقابل ترامپ عملکرد خوبی در جریان اولین مناظره انتخاباتی‌اش داشته باشد.

این خبرگزاری در گزارش خود به این نکته اشاره کرده که عملکرد نامطلوب جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا در مناظره پنج‌شنبه شب با دونالد ترامپ منجر به درخواست برخی از هم‌ حزبی‌ های او برای کناره‌ گیری از رقابت‌ های ریاست‌ جمهوری شده است.

روز گذشته هم روزنامه گاردین در گزارش خود نوشته بود که اگر بایدن کناره گیری کند ممکن است فرد دیگری را و به احتمال زیاد کامالا هریس معاونش را به عنوان نامزد ارجح خود معرفی کند که بین هیات های انتخابی درون حزبی دارای اعتبار است البته الزام آور نیست و در ادامه امروز طرح گزینه هریس برای نامزدی حزب دموکرات پیشنهاد شده که به گفته خبرگزاری  یواس‌ای‌ تودی، وجود این گزینه موجب خواهد شد تا او به عنوان اولین نامزد انتخاباتی زن رنگین‌ پوست در آمریکا معرفی شود که با ۵۹ سال سن به طور بالقوه قدرت را از بایدن ۸۱ ساله خواهد گرفت.

با این حال، برخی از قانونگذاران کنگره آمریکا و حتی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با مشاهده عملکرد بایدن در جریان مناظره با ترامپ، اکنون در حال بررسی این موضوع هستند که چه کسی می‌ تواند به عنوان جایگزین بایدن در رقابت‌ های ریاست‌ جمهوری معرفی شود.

البته در این میان تنها کسی که نگاهش به عملکرد بایدن مثبت بود معاونش کامالا هریس بود که عملکرد بایدن را شروعی آرام در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری وی با ترامپ توصیف کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.