انتخابات

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۶ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۳ از محل مولدسازی برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آموزشی اختصاص یافته است گفت: ۳۳ هزار کلاس درس احداث و مقاوم سازی شده و مشارکت خیران ۵۰ درصد بوده است.

رفع مشکل کلاس‌های درس تخریبی و نیازمند مقاوم سازی طی ۵ سال

حمیدرضا خان محمدی در نشستی با موضوع همایش ملی خیرین مدرسه ساز که با شعار «خیرین مدرسه ساز پیشران قوی» برگزار می‌شود، با بیان اینکه در ۲۶امین جشنواره برای رسیدن به عدد ۲۰ هزار میلیارد تومان تعهدات خیران تلاش می‌کنیم، گفت: از خیران خارج از کشور هم کمک گرفتیم و جشنواره‌ای با حضور خیران ۲۳ کشور در استان فارس برگزار شد.
وی با اشاره به تمرکز بر مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها برای ساخت مدارس گفت: یک کارخانه در اصفهان در این قالب متعهد به ساخت ۳۶۰ کلاس درس شده است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه حکم طلایی در برنامه هفتم توسعه وجود دارد که براساس آن ۲ دهم از محل درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس اختصاص می‌یابد ادامه داد: ۲۰ هزار میلیارد تومان به درآمد اضافه و مشکل کلاس‌های درس تخریبی و نیازمند مقاوم سازی در مدت ۵ سال رفع می‌شود.
خان‌محمدی به مشکل کمبود مدرسه در حاشیه شهرهای بزرگ اشاره کرد و گفت: خیران دیگر در مناطق کم تراکم مدرسه نمی‌سازند و به سمت مناطق پر تراکم هدایت شده‌اند.
وی با بیان اینکه طبق برنامه هفتم توسعه اگر پروژه آموزشی نیمه تمام باشد و خیری آن را تکمیل کند، اعتباری که هزینه کرده است برای او تحت عنوان مالیات در نظر گرفته می‌شود افزود: امیدواریم سازمان امور مالیاتی سریعتر آیین نامه را تکمیل تا سریعتر شرکت‌ها برای تکمیل ۸ هزار پروژه نیمه تمام آموزشی وارد شود.
خان محمدی با بیان اینکه ۱۷۰ میلیارد تومان درآمد از محل مولدسازی کسب درآمد شده است اظهار کرد: قابلیت کسب ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد با املاک شناسایی شده را داریم که با فروش املاک بدون استفاده، مدارس جدید ساخته می‌شود.
در ادامه این نشست، علیرضا راشکی معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس  هم با بیان اینکه ۶۵۰ خیر مدرسه ساز استانی، ۲۰۰ خیر ملی و بیش از ۲۵۰ فرد تأثیرگذار در مدرسه‌سازی به جشنواره خیرین مدرسه ساز دعوت شده‌اند و در این جشنواره از ۸۴ خیرملی تقدیر خواهد شد افزود: برای ۸۵۰ نفر نیز لوح تقدیر و تندیس تهیه شده است. 
وی با بیان اینکه در این جشنواره ۳۲ خیر برجسته استانی و ۱۲ خیر برتر ملی تندیس ویژه دریافت خواهند کرد ادامه داد: همچنین از خیر بانوی برتر ملی، خیر خانواده معظم شهدا، خیر برتر نمونه خارج از کشور، خیر برتر مدرسه‌ یار تقدیر می‌شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه اسامی خیرین مفاخر ملی احصا شده اظهارکرد: از کتابی رونمایی خواهد شد و از ۷ نفر از این مفاخر  تقدیر می‌شود.
در ادامه صالحانی رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز گفت: در این جشنواره ۹۵۰ کلاس درس همزمان تحویل داده خواهد شد.
در ادامه محمدرضا جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه تعهدات خیرین در سال گذشته به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است گفت: امسال۲۰ هزار میلیارد تومان هدف‌گذاری شده و شش کمیسیون داریم که فعالیت‌های خوبی در آن در حال انجام است.

وی از جمله کمیسیون‌ها را کمیسیون خیرین خارج از کشور، کمیسیون بانوان، کمیسیون حقوقی و نظارت، کمیسیون استان‌ها، کمیسیون اجتماعی، کمیسیون مدرسه‌یاری نام برد و افزود: امیدواریم خیرین به خوبی به ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی کشورمان کمک کنند. 
در ادامه میرباقری رئیس کمیسیون خیرین مدارس خارج از کشور با بیان اینکه این کمیسیون یکی از کمیسیون‌های حساس و مهم به شمار می‌رود گفت: هدف از تشکیل این کمیسیون، شناسایی خیرین خارج از کشور، تشکیل یک بانک اطلاعاتی، مشارکت دادن افراد در امر مدرسه‌سازی و تشکیل کانون‌های فرهنگی، تربیتی، قرآنی در خارج از کشور است تا فرزند از آنها استفاده کنند.
وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات این خیرین برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است افزود: فعالیت‌هایی در حدود ۸ ماه گذشته انجام شده که از جمله آن برگزاری همایش ملی در دبی و امارات بود و در اردیبهشت امسال نیز در شیراز حدود ۵۰ خیر خارج ازکشوررا دعوت کردیم
در ادامه خدیجه نیزاری، مشاور رئیس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در امور بانوان گفت: شورای بانوان خیرین مدرسه‌ساز در همه استان‌ها فعالیت دارد و حدود ۶ هزار بانوی خیر در کشور داریم، همچنین ۲۵ درصد از کارهای خیر و مبالغ را بانوان انجام می‌دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.