انتخابات

معاون راهبردی و مدیریت منابع سازمان بازرسی کل کشور گفت: در سال جاری ، ۶۱ مسئله و موضوع کلان شناسایی، تدوین و مبنای تعریف برنامه‌های نظارت و بازرسی سازمان قرار گرفته است.

تدوین برنامه‌های نظارت درباره ۶۱ موضوع کلان سازمان بازرسی

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، علی هادی با یادآوری این موضوع که سازمان بازرسی کل کشور به‌ عنوان عالی­‌ترین نهاد نظارتی نظام در راستای اهداف سند تحول قضایی و ارتقای سلامت اداری کشور، یکی از راهبردهای اصلی را اصلاح نظام برنامه‌­ریزی خود قرار داده، گفت: سازمان بازرسی در نظر دارد با تقویت آن به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان تحول‌آفرین و با بهره­ گیری از حداکثر ظرفیت­‌های قانونی، هدف خود را محقق سازد.

معاون راهبردی و مدیریت منابع سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور در راستای شناسایی گلوگاه‌های فسادخیز دو هزار مسئله و چالش پیش‌روی دستگاه‌های اجرایی را پایش کرد، افزود: پس از شناسایی این چالش‌ها به ۲۱۳ گلوگاه فسادخیر در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، تولیدی، اجتماعی و... دست یافت و پس از اعلام گزارش این گلوگاه‌ها به ریاست جمهوری برنامه‌های نظارت و بازرسی و پیگیری در جهت رفع، اصلاح و انسداد گلوگاه‌ها را از سال گذشته در دستور کار قرار داده و در حالیکه بر اساس سند تحول باید سالانه حداقل ۱۰ گلوگاه اصلاح یا مسدود می‌شد؛ اما با این وجود حدود ۱۵ گلوگاه فسادخیز اصلاح یا مسدود شده است.

وی ادامه داد: رویکرد هوشمندانه و مطلوب سازمان در تحقق هدف مذکور در سال جاری همچون سال ۱۴۰۲، مسئله محوری و پرداختن به علل شکل‌گیری مسائل و مشکلات کشور و گلوگاه‌های فسادخیز در بخش‌های مختلف است تا امکان ایجاد یکپارچگی در حرکت کلی سازمان­ در جهت حل مسائل و رفع مشکلات کشور فراهم شود.

هادی بیان کرد: برای تحقق این امر در گام نخست، بر پایۀ تحلیل دستاوردهای نظارت و بازرسی سازمان در سال‌های قبل، برگزاری جلسات و نشست‌­های متعدد کارشناسی با متخصصان و نخبگان سازمان، مطالعه­ گزارش‌های برخی مراکز پژوهشی معتبر کشور و منابع و اسناد بالادستی، مطالبات و دغدغه‌های عمومی، تعداد ۶۱ مسئله که (۵۱ مسئله کلان است به همراه ۱۰ موضوع سند تحول که ماهیت کلان دارند)، شناسایی، تدوین و مبنای تعریف برنامه‌های نظارت و بازرسی سازمان در سال ‌۱۴۰۳ قرار گرفته و در دستور کار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.