انتخابات

نماینده مجلس: درحالی که پیش از این در حوزه مسکن، زمانی که ساختمان پیشرفت فیزیکی ۲۰ با ۳۰ درصد داشت وام ساخت مسکن به آن‌ها در سریع‌ترین زمان تعلق می‌گرفت اما امروز روند اعطای وام ساخت مسکن به مردم قفل شده است. از سوی دیگر مبلغ وام به حدی پایین است که عملا نمی‌تواند خیل

عبداللهی: روند اعطای وام قفل شده است؛ بانک‌ها خودسرانه تسهیلات را از مردم دریغ و به زیر مجموعه‌های خاص می‌دهند

بیت الله عبدالهی در گفتگو با خبرنگار  قدس در رابطه با ارائه تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک‌ها، گفت: عملکرد بانک ها از اول انقلاب با مشکلاتی مواجه است‌ و متاسفانه این وضعیت هیچ وقت اصلاح نشده است.
وی افزود: بانک ها معمولا به افرادی خاص گرایش دارند و تسهیلات خود را به افراد خاصی می دهند و در جهت منافع مردم و تولید نظیر تسهیلات ساخت مسکن وام نمی‌دهند. مثلا در آذربایجان شرقی در مقطعی می بینیم بانک ها 70 درصد تسهیلات خود را به 60 نفر داده اند. اما زمانی که منقاضیان وام ساخت مسکن یا وام ازدواج و یا وام فرزند آوری به بانک ها مراجعه می‌کنند با موانع بسیاری اعم از تضامین و سفته مواجه می‌شوند که کار دریافت وام را با مشکل مواجه می‌کند.

وی افزود: درحالی که پیش از این در حوزه مسکن، زمانی که ساختمان پیشرفت فیزیکی ۲۰ با ۳۰ درصد داشت وام ساخت مسکن به آن‌ها در سریع‌ترین زمان تعلق می‌گرفت اما امروز روند اعطای وام ساخت مسکن به مردم قفل شده است. از سوی دیگر مبلغ وام به حدی پایین است که عملا نمی‌تواند خیلی گره از مشکلات مردم باز کند.از طرفی تسهیلات را زیرمجموعه‌های خاص دریافت می‌کنند و حتی به بانک برنمی‌گردانند! عده ای را بدهکار بانک‌ها می کند. بانک‌ها خودسرانه عمل می کنند و نه مجلس و نه دولت نقشی در این وضعیت خلق پول غیرمولد و بسیار غیرمسئولانه شبکه بانکی ندارند. متاسفانه اگر بانک‌ها بخواهند به افراد تسهیلات می دهند و اگر نخواهد نمی دهند! باید این وضعیت اصلاح گردد.

عبداللهی نماینده مردم هریس در مجلس شورای اسلامی در خصوص مصادره اموال مردم توسط بانک‌ها، گفت: اکثر بانک‌ها با اموال مردم بازی و به دلیل عدم پرداخت بدهی‌ها، اقدام به مصادره اموال مردم می‌کنند؛ حوزه دیگری که در نتیجه عملکرد بانک‌ها آسیب دیده، حوزه تولید کشور است و اگر بانک‌ها به همین روش ادامه دهند، هیچ تولیدی در کشور جان نمی‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.