انتخابات

مجری نظارت و ساماندهی استخراج رمز دارایی های توانیر گفت: پاداش ۱۰ میلیون ریالی برای معرفی محل استخراج رمز ارز غیر مجاز در نظر گرفته شده است.

پاداش ۱۰ میلیون ریالی برای معرفی محل استخراج رمز ارز غیر مجاز

هادی سفید مو روز یکشنبه در نشست برخورد با استفاده کنندگان دستگاه‌های استخراج رمز ارز در ستاد فرماندهی فراجا با اشاره به گزارش دهندگان مراکز استخراج رمز ارز غیر مجاز بیان کرد: براساس دستورالعمل شرکت مادر تخصصی توانیر، به شهروندانی که از طریق سایت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir در قسمت ثبت گزارش استخراج رمز ارز اطلاعات ارائه دهند، به ازای هر دستگاه ماینر پس از کشف و ضبط توسط پلیس امنیت اقتصادی و دستگاه قضایی مبلغ ۱۰ میلیون ریال پاداش در نظر گرفته شده و از طریق شرکت توانیر به حساب آنها به صورت وجه نقد واریز خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از حسن همکاری پلیس امنیت اقتصادی در خصوص معضل استفاده از دستگاه‌های پر مصرف استخراج رمز ارز غیرمجاز اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات اخیر شبکه برق، گسترش استفاده بی رویه از دستگاه های ماینر در سطح مناطق مختلف شهری و روستایی است که زمینه بروز ناپایداری و نوسان شدید ولتاژ را فراهم کرده است.

سفیدمو افزود: در حال حاضر موارد متعددی از مشترکین استخراج رمز ارز قانونی در سطح کشور وجود دارد که پس از دریافت مجوزهای لازم و اشتراک قانونی در حال فعالیت هستند.

مجری نظارت بر ساماندهی استخراج رمز دارایی توانیر ادامه داد: هر دستگاه ماینر در مناطق عادی کشور معادل ۶ واحد مسکونی و در استان خوزستان و کلانشهر اهواز با توجه به شرایط آب و هوایی معادل یک دستگاه کولرگازی، برق مصرف می‌کند.

وی اظهار کرد: استفاده از دستگاه های استخراج رمز ارز در مناطق مسکونی باعث بروز نوسان ولتاژ شدید، آسیب به تجهیزات شبکه و لوازم برقی شهروندان و در نهایت قطع برق می شود که لازم است در خصوص برخورد با دارندگان این دستگاه‌های غیرمجاز اقدام اساسی صورت گیرد تا زمینه آسایش و رفاه عمومی جامعه تامین شود.

رییس پلیس امنیت اقتصادی خوزستان نیز با اشاره به برخورد قاطع با استفاده کنندگان از دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیرمجاز گفت: در کلانشهر اهواز حدود ۴۰۰ هزار حاشیه نشین وجود دارد که نقش مهمی در ایجاد ناپایداری روی شبکه برق ناشی از استفاده غیرمجاز از برق ایفا می‌کنند.

سرهنگ سعید شعبان اضافه کرد: طبق آمار و گزارش های رسیده، استفاده از دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیرمجاز در سطح حاشیه اهواز در حال گسترش است و معضلات اجتماعی ناشی از بروز نوسان ولتاژ و قطع برق را برای این مناطق به همراه دارد.

وی با تاکید بر ناپایدار شدن شبکه برق و در نتیجه سلب آسایش عمومی گفت: با دارندگان غیرمجاز دستگاه‌های استخراج رمز ارز براساس قانون برخورد خواهد شد و دستگاه‌های آنها پس از شناسایی و کشف به مقام‌های قضایی جهت امحا تحویل می‌شود.

از ابتدای سال تاکنون ۱۶۹ دستگاه ماینر در اهواز کشف و ضبط شده است.بر این اساس، سال ۱۴۰۲ و از ابتدای امسال تاکنون یک هزارو ۶۳۷ دستگاه و سال ۱۴۰۱ تعداد ۲ هزار و ۹۳۳ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز کشف و جمع آوری شده است.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.