انتخابات

دبیر ستاد انتخابات صداوسیما تاکید کرد: مناظره‌های نامزدها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری جدی‌تر برگزار خواهد شد.

جزییات مناظره پزشکیان و جلیلی اعلام شد

محمد صالح مفتاح، دبیر ستاد انتخابات صداوسیما در ویژه‌برنامه انتخاباتی «زمانه» گفت: اگر بخواهیم درباره مناظره‌ها دقیق‌تر شویم، تلاش ما این است که فرصت‌ها را کوتاه‌تر و سوالات را مستقیم‌تر کنیم تا مردم بتوانند مقایسه بهتری داشته باشند و در فرصتی کوتاه از نامزدها بشنوند. 

وی افزود: در مناظرات قبلی ۶ نامزد باید توضیحاتی می‌دادند و بعد دوباره نوبت فرد می‌رسید، اما مخاطبان مباحث و موضوعات را فراموش می‌کردند، اما در مناظره‌های دونفره نامزدها روبه‌روی هم قرار می‌گیرند و درخصوص یک موضوع با هم صحبت می‌کنند و به سوالات پاسخ می‌دهند و امکان مقایسه‌ای دو نامزد فراهم می‌شود و مردم می‌فهمند هرکدام از این نامزدها به چه سوالی، چه جوابی داده است.

محمد صالح مفتاح با بیان اینکه زمان مناظره‌های نامزدها در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری حداکثر دو ساعت خواهد بود، تصریح کرد: بخش پرسش و پاسخ نامزدها حداکثر ۹۰ دقیقه خواهد بود و از نامزدها ۱۰ سوال پرسیده می‌شود.

مفتاح افزود: ما از متن سخنرانی نامزدها می‌خواهیم بگذریم و آنها صریح به سوالات پاسخ دهند. خیلی از نامزدها در مناظره‌های قبلی به سوالات پاسخ نمی‌دادند و از آن عبور می‌کردند.
دبیر ستاد انتخابات صداوسیما ادامه داد: در مناظره‌های دور دوم انتخابات، به خاطر رو در رو بودن نامزدها وضعیت کاملا روشن و اگر کسی به سوالی پاسخ ندهد، خیلی واضح است.
وی تاکید کرد: ما نگاهمان این است که در مناظره‌ها وزن نامزدها و ایده‌های آنها مشخص شود، اینکه هرکدام درعرصه‌های مختلف برای کشور چه ایده‌ای دارند.
اولین مناظره سعید جلیلی و مسعود پزشکیان نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فردا دوشنبه ساعت ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود. همچنین مناظره دوم این دونامزد روز سه‌شنبه ۱۲ تیر در ساعت ۲۱:۳۰ برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.