انتخابات

نماینده اقتصادی سعید جلیلی رئوس برنامه‌های این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را برای ساماندهی بازار سرمایه تشریح کرد و گفت: مطالبی توسط برخی رسانه‌های خاص منتشر می‌شود تا اهالی بازار سرمایه را نسبت به آقای جلیلی بدبین کنند، واقعیت ندارد.

 برنامه‌های سعید جلیلی برای رونق بورس تشریح شد

به گزارش قدس آنلاین، مجید کریمی با اشاره به رئوس برنامه‌های سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در راستای ساماندهی به بازار سرمایه، اظهار داشت: بعضی از بد اخلاقی‌ها توسط رسانه‌های منتسب به کاندیداهای انتخابات صورت گرفته که اهالی بازار نسبت به برنامه‌های جلیلی برای بورس بدبین شوند و حرف‌هایی بیان می‌شود که واقعیت ندارد.

وی عنوان کرد: کسانی این موارد را مطرح می‌کنند که خودشان عامل بدبختی مردم در بازار سرمایه در سال ۱۳۹۹ بودند. کسانی که کسری بودجه را در دولت از جیب مردم برداشتند و مردم را به خاک سیاه نشاندند و بورس را به عنوان قلک خود کردند. این افراد اکنون اعلام می‌کنند که داعیه‌دار بورس و بازار سرمایه هستند که این موضوع نیز جای تعجب دارد.

نماینده اقتصادی ستاد جلیلی به برخی برنامه‌های جلیلی برای بورس اشاره و تاکید کرد: پیش‌بینی پذیر کردن اقتصاد از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌های آقای جلیلی است و از تصمیمات خلق‌الساعه در دولت خودشان جلوگیری خواهند کرد؛ همچنین فرموله کردن نرخ خوراک سوخت و انرژی از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های ایشان در بازار سرمایه است.

کریمی با اشاره به ارائه لایحه اصلاح قانون بازار با رویکرد تقویت مکانیزم‌های حمایتی از سهامداران خرد، گفت: ارایه برنامه و نقشه راه برای فرایند تسویه بدهی دولت برای شرکت‌های بورسی از جمله اوره سازها، پالایشی و بانک‌ها و دیگر شرکت‌های بورسی از دیگر برنامه‌های آقای جلیلی است.

وی ادامه داد: کاهش قطعی برق صنایع با احداث نیروگاه‌ها و تشویق در این عرصه و فروش انرژی خانگی به صنایع از دیگر برنامه‌های جدی ایشان است.

نماینده اقتصادی جلیلی خاطرنشان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران خرد و بیمه سهام سرمایه خرد و ارایه راهکار برای حضور آنها به صورت غیرمستقیم در بازار سرمایه از مهم‌ترین برنامه‌هاست؛ ضمن اینکه به لحاظ فرهنگی نیز باید فرد و کارمند مشغول کار خود باشد و حضور در بازار سرمایه از طریق نهادهای متخصص و به صورت غیرمستقیم باشد.

کریمی به برقراری توازن بین سیاست‌های بازار پول و بازار سرمایه در ستاد اقتصادی دولت با حضور روسای بانک مرکزی و سازمان بورس پرداخت و گفت: از دیگر برنامه‌های ایشان، تسهیل فرایند و پذیرش شرکت‌ها در بازار و افزایش سرمایه است با توجه به قانونی که چند ماه پیش توسط مجلس به تصویب رسید اکنون فضایی را ایجاد می‌کند که این امر را دنبال کنیم.

وی جلوگیری از ممانعت‌های صادراتی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: نباید بازار خارجی یک شرکتی را در یک کشور با تصمیم‌های خلق‌الساعه از بین برود که این از مواردی است که پیگیری می‌شود و برنامه‌های دقیقی در این باره وجود دارد.

نماینده اقتصادی جلیلی تاکید کرد: تقویت صندوق تثبیت و توسعه بازار سرمایه به منظور کنترل نقدینگی از مهم‌ترین برنامه‌هاست؛ ضمن اینکه ایشان موضوع مهم ارزآوری را مورد تاکید قرار دادند و باید پروژه‌های بزرگ که ارزآور و سودده هستند را در بازار سرمایه عرضه کنیم و مالکیت آن را به مردم بسپاریم که یکی از برنامه‌های کاملاً جدی ایشان است.

کریمی با اشاره زمان‌بندی انتشار اوراق دولتی، گفت: قرار نیست تامین مالی دولت و زمان انتشار اوراق دولتی در زمانی باشد که به ضرر تولید و اقتصاد کشور رقم بخورد.

وی ادامه داد: هدایت هوشمندانه نقدینگی سرگردان کشور از بازارهای غیررسمی به سمت بازار شفاف و مولد سرمایه از دیگر برنامه‌هاست، بازار اولیه مهم است، اما بازار ثانویه پر رونق است که تضمین می‌کند بازار اولیه به درستی کار خود را انجام دهد. اکنون ۲۰ شرکت اول در بازار سرمایه تولیدی هستند که باید حمایت از آنها مورد توجه قرار گیرد.

نماینده اقتصادی جلیلی با اشاره به اینکه شعار آقای جلیلی شفافیت است، گفت: اگر ما مدافع شفافیت هستیم این غیرممکن است که سیاست‌ها را در خلاف بورس دنبال کنیم؛ از این رو اجازه ندهید که با بی‌اخلاقی‌ها کاممان را تلخ و بدبین به برنامه‌های آقای جلیلی کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.