انتخابات

کاردار سفارت کشورمان در لندن ضمن قدردانی از مشارکت ایرانیان مقیم انگلیس در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد که مدارک رفتارهای خشونت‌آمیز علیه رای‌دهندگان در اختیار مقام‌های مرتبط در بریتانیا قرار داده خواهد شد و این افراد باید پاسخگو باشند.

کاردار ایران: افراد متعرض به رای‌دهندگان در انگلیس باید پاسخگو باشد

به گزارش قدس آنلاین علی متین‌فر  گفت: بدینوسیله بر خود واجب می‌دانم از مشارکت همه ایرانیان عزیز مقیم بریتانیا در مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و همکاری و همراهی آنان با سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و هیات های اجرایی - نظارتی قدردانی و سپاسگزاری کنم.

وی افزود: به‌رغم جوسازی و بی اخلاقی معاندین در برخی از شعبات اخذ رای ، میزان مشارکت در انتخابات مرحله اول،با باهمراهی مردم عزیز مقیم انگلستان از میزان مشارکت در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری، بالاتر رفت و این خود نشانی از صلابت ایرانیان مقیم از یک سو و پوچی رفتارهای تکفیری و مستبدانه معاندین سست عنصر انقلاب اسلامی از سویی دیگر است.

کاردار سفارت کشورمان تاکید کرد: روشن است که پیگیری‌های این سفارت برای احقاق حقوق هموطنانی که در جریان انتخابات مورد هجمه روانی و فیزیکی، جریان و اقلیت داعشی معاندین قرار گرفته‌اند از جمله وظایف غیر قابل تردید سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن است.

وی بر همین اساس بیان داشت: همه افرادی که متعرض رای دهندگان در یک فرایند دمکراتیک برای انتخاب رییس جمهور جدید ایران شده اند، به انحا مختلف باید در دادگاه‌های انگلیس پاسخگوی اعمال و رفتارهای شبه تروریستی خود باشند.

متین‌فر افزود: مدارک رفتارهای خشونت آمیز با رای دهندگان، شعارهای نفرت آمیز و تعارضات فیزیکی به هموطنان عزیز جمع آوری شده و در کانال های مناسب برای پیگیری حقوقی در اختیار مقام های مرتبط در بریتانیا قرار داده خواهد شد.

کاردار سفارت کشورمان در ادامه عنوان کرد: امیدواریم هموطنان غیور و وفادار ایران اسلامی، با مشارکت گسترده در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری که روز جمعه پنجم جولای در شعب اخذ رای در بریتانیا برگزار خواهد شد، گام بزرگی را که جمعه گذشته در جهت تحقق رکن جمهوریت نظام برداشته اند را تکمیل نمایند.

وی تصریح کرد: تردید نکنید که معاندین داعشی، از این حضور غیرتمندانه شما، عصبانی‌اند و انشالله روز جمعه آینده عصبانی‌تر هم خواهند شد.

جرییات برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به گفته کاردار کشورمان، در پیام‌های بعدی اطلاع رسانی خواهد شد.

متین‌فر گفت: وعده ما جمعه پنجم جولای (پانزدهم تیرماه) در شعب دهگانه اخذ رای در لندن و شهرهای دیگر بریتانیا.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد برگزار شد و هیچ یک از آن‌ها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند.

از میان نامزدها مسعود پزشکیان و سعید جلیلی موفق به کسب بیشترین آرا شدند و به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند. مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.