انتخابات

یک مطالعه جدید نشان می دهد کاهش وزن می تواند در برابر سرطان های مرتبط با چاقی محافظت ایجاد کند.

ارتباط چاقی با ۱۳ نوع سرطان/ کاهش ابتلا به سرطان با کاهش وزن

به گزارش مدیسن نت، به گفته محققان، چاقی با خطر بالاتر ابتلا به حداقل ۱۳ نوع سرطان مرتبط است. این مسئله تا حد زیادی به دلیل سطوح بیش از حد بالا هورمون‌هایی مانند استروژن و انسولین است.

اما نتایج مطالعه نشان می‌دهد که کاهش وزن می‌تواند احتمال ابتلا به این سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، کلیه، تخمدان، کبد و پانکراس را تعدیل کند.

دکتر «کندا آلکواتلی»، محقق بالینی در کلینیک کلیولند، گفت: «این مطالعه اهمیت درمان چاقی به عنوان یک بیماری مزمن را تقویت می‌کند. ما امیدواریم که این نتایج به ما کمک کند تا درک بهتری از نحوه استفاده از کاهش وزن برای درمان بیماری‌های همراه، از جمله سرطان در بیماران چاق داشته باشیم.»

برای این مطالعه، محققان سوابق سلامت الکترونیکی بیش از ۱۰۰ هزار بیمار چاق در کلینیک کلیولند را ارزیابی کردند که بیش از ۵۳۰۰ نفر از آنها به سرطان مبتلا شدند.

محققان تغییرات BMI (شاخص توده بدنی) را در فواصل سه، پنج و ۱۰ سال قبل از تشخیص سرطان در یک فرد پیگیری کردند و آن ها را با افراد گروه کنترل مقایسه کردند.

آن ها دریافتند که کاهش وزن می‌تواند خطر ابتلا به بیشتر سرطان‌های مرتبط با چاقی را در یک بازه زمانی پنج ساله کاهش دهد.

به عنوان مثال، خطر سرطان کلیه در عرض سه سال و سرطان آندومتر در سه و پنج سال کاهش یافت. خطر مولتیپل میلوما (نوعی سرطان پوست) در عرض ۱۰ سال کاهش یافت.

علاوه بر این، محققان دریافتند به نظر می‌رسد کاهش وزن از افراد در برابر طیف گسترده ای از ۱۶ سرطان دیگر که با چاقی مرتبط نیستند محافظت می‌کند.

اینها شامل ملانوم و سرطان‌های پوست، ریه، اندام تناسلی، چشم، مغز و اندام‌های گوارشی بود.

محققان در مرحله بعدی قصد دارند بررسی کنند که آیا داروهای ضد چاقی مانند Wegovy و Zepbound می‌توانند خطر سرطان را کاهش دهند یا خیر.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.