انتخابات

متأسفانه برخی لبنیاتی ها به دلیل تداخل صنفی، اقدام به فروش بستنی هایی با رنگ های غیر خوراکی و بی کیفیت می کنند.

دانستنی‌هایی درباره یک خوراکی سرد در هوای داغ / بستنی‌های خوب و بد

محسن مبرا؛ رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران درباره شرایط ورود به این صنف به قدس آنلاین می گوید: افرادی که می خواهند وارد این صنف شوند برای یادگیری تهیه انواع قهوه و آبمیوه های میکس حتما باید در آموزشگاه های فنی و حرفه ای یا مدارسی با عنوان "مدرسه قهوه" تحت نظارت فنی و حرفه ای آموزش ببینند. این در حالی است که بستنی و آبمیوه کار تجربی است و نیاز به دوره آموزشی ندارد.

رئیس اتحادیه بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران می افزاید: این افراد باید مکان ملکی یا استیجاری مورد نظر خود را به اتحادیه معرفی کرده تا نامشان در سامانه اصناف ثبت و مراحل دریافت مجوز انجام شود.

دلیل اختلاف قیمت بستنی در کافی شاپ و بستنی فروشی ها

مبرا اذعان می کند: بیشتر بستنی فروشی ها یک شکل و برخی به صورت بیرون بر هستند و چنانچه در محیط بستنی فروشی اقدام به ارائه سرویس می کنند به دلیل پرداخت مالیات ۱۲تا ۱۵درصد، می توانند خدمات ارزان تری ارائه دهند چراکه کافی شاپ ها به دلیل نوع میز و صندلی، دیزاین، دکوربندی و پرداخت مالیات ۳۶درصدی مجبورند محصولات را با قیمت بالاتری به دست مشتری بدهند.

ماست بستنی

وی درباره ماست بستنی و تفاوت آن با بستنی های دیگر می گوید: بین انواع بستنی، ماست بستنی از کالری کمتری برخوردار است و افرادی که طرفدار بستنی رژیمی هستند بیشتر این نوع بستنی را می پسندند. هرچند اخیرا بستنی های (دایتی) رژیمی نیز با عسل، شیره خرما یا شیره انگور با طعم های مختلف تولید می شود که طرفداران بسیاری دارد.

چگونگی اطمینان از کیفیت بستنی

رئیس اتحادیه بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران توضیح می دهد: متأسفانه برخی لبنیاتی ها به دلیل تداخل صنفی، اقدام به فروش بستنی هایی با رنگ های غیر خوراکی و بی کیفیت می کنند. در واقع نشانه بستنی با کیفیت این است که قوام داشته و کش بیاورد و هر قدر سفت تر و لطیف تر باشد یعنی با ثعلب بهتری تهیه شده است.

تأثیر ثعلب در کیفیت بستنی

وی می گوید: ثعلب در کش آمدن و قوام بستنی تأثیر زیادی دارد. پیش از این، ثعلب هایی که از دانمارک وارد می شد کیفیت بسیار بالایی داشت اما در حال حاضر به دلیل گرانی محصولات وارداتی، ثعلب چینی با کیفیت پایین وارد می شود.

مبرا به دوست داران بستنی توصیه می کند: بستنی را حتما از تولیدکنندگان و فروشندگانی که تحت نظر اتحادیه فعالیت می کنند خریداری کنید چراکه در برخی کارگاه های خصوصی بستنی غیربهداشتی و بدون کیفیت تولید می شود. گرانی زعفران نیز سبب شده تا برخی تولیدی ها از رنگ های مصنوعی و غیراستاندارد استفاده کنند.

رئیس اتحادیه بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران در پاسخ به پرسش ما درباره مشکلات این صنف، از مالیات های سنگین گلایه می کند و می گوید: مالیات سنگین سبب گرانی محصول شده و علاوه بر آن اجاره بهای بالا نیز دلیلی دیگر بر گرانی محصول شده است که باعث ریزش مشتری شده و نیز کارآفرینی کم می شود چراکه افرادی که سرمایه ای را وارد این کار می کنند پس از مدتی به دلیل نداشتن سود و صرفه مالی از کار انصراف می دهد که این موضوع سبب ریزش مشتری و ریزش صنفی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.