انتخابات

«زندان‌های مخفی اسرائیل» ایده جدیدی نیست، اما پس از «۷ اکتبر» افزایش یافته‌اند.

روی دست ابوغریب/ المیادین جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینی‌ها در زندان‌های مخفی را افشا کرد

به گزارش قدس آنلاین، این زندان‌ها برای شکنجه و آزار اسیران فلسطینی به‌دور از دید ناظران بین‌المللی حقوق بشر و موافقت‌نامه‌های جهانی مربوط به شکنجه و ربایش ایجاد شد، به‌طوری که «اسرائیل» برای فرار از تعهدات قانونی خود در زمینه حقوق اسیران و بازداشت‌شدگان، آن‌ها را با عنوان «جنگجویان غیرقانونی» توصیف می‌کند.

اساس زندان‌های مخفی اسرائیل، پنهان نگه‌داشتن اسرای فلسطینی است؛ خواه در بازداشتگاه‌های اداری و زندان‌ها باشند و یا بدون اطلاع خانواده‌هایشان، آن‌ها را از جلو خانه‌هایشان ربوده باشند. سازمان اطلاعات و اداره زندان‌های اسرائیل با هدف مخفی نگه‌داشتن اطلاعات - تاحدامکان - و استفاده از فلسطینی‌ها برای تبادل با اسرای اسرائیلی، اسامی زندانیان را تغییر داده و به آن‌ها نام مستعار می‌دهد.

افشای ابعاد جنایت
مساحت هر سلول در زندان‌های مخفی اسرائیل کمتر از یک مترمربع است و توسط یگان نظامی اسرائیل (۵۰۴) که متخصص شکنجه و آزار است، نظارت می‌شود. اسرائیل وحشیانه‌ترین رفتارها را در برخورد با زندانیان و بازداشت‌شدگان دارد و از انواع شکنجه - هم در زندان‌های مخفی و هم در دیگر زندان‌ها - استفاده می‌کند. اما متأسفانه زندان‌های مخفی در برخورد، خشن‌تر و افراطی‌تر رفتار می‌کنند، از جمله برهنه کردن، کور کردن چشم، غل‌وزنجیر ۲۴ ساعته، سفت کردن دستبند و بستن آن به پا که منجر به قطع دست برخی از اسرای فلسطینی شده است.

اداره زندان‌های مخفی اسرائیل همچنین از رفتن زندانیان به سرویس بهداشتی جلوگیری می‌کند و در صورت اجازه، چشمان آن‌ها پوشانده می‌شود، علاوه بر اینکه تمام روز بدون حرکت روی زانو می‌نشینند. صهیونیست‌ها با دست، پا و قنداق تفنگ، زندانیان را به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند؛ از سگ‌های پلیس برای دریدن زندانیان با دندان‌های نیش استفاده می‌کنند؛ فلفل تند و گازهای آتش‌زا و سمی داخل زندان پخش می‌کنند؛ به‌علاوه گرسنگی و تشنگی دادن و شوک الکتریکی تا زمان ازدست‌دادن هوشیاری.
اداره زندان‌های اسرائیل همچنین دست‌وپای زندانیان را می‌شکند؛ زندانیان زن و مرد را مورد تجاوز جنسی قرار می‌دهد؛ آن‌ها را به مرگ تهدید می‌کند؛ آن‌ها را مجبور به خواندن سرود ملی اسرائیل و اهانت به مقدسات و رهبران مقاومت فلسطین می‌کند و مانع صحبت‌کردن آن‌ها با صدای بلند و خواب کامل و مداوم و انجام مراسم مذهبی می‌شود.

آن‌ها زندانیان را از تعویض لباس و شستن محروم می‌کنند و بسیاری از زندانیان در لباس خود ادرار می‌کنند؛ به‌علاوه بی‌توجهی پزشکی و محرومیت از داروهایی ضروری به‌خصوص برای بیماران دیابتی و فشارخون بالا و انجام عمل‌های جراحی بدون بی‌هوشی. این نهاد همچنین از دادن هرگونه اطلاعاتی در مورد زندانیان و اطلاع‌رسانی به صلیب سرخ و سازمان‌های حقوق بشری درباره وضعیت زندانیان خودداری و آن‌ها را از ارتباط با دنیای خارج محروم می‌کند؛ درحالی‌که اسیران آرزو دارند از اوضاع خانه و خانواده خود در نوار غزه اطلاع پیدا کنند.

میان زندان‌های مخفی اسرائیل و «قبرستان اعداد» که حاوی اجساد اسیران فلسطینی است، ارتباط تنگاتنگی وجود دارد بدون اینکه نام اسیر فلسطینی را بدانند. اداره زندان‌ها عددی را اختصاص می‌دهد تا روی قبر بگذارند و خانواده‌اش او را نشناسد؛ هنگامی که تبادل اسرای اسرائیلی و فلسطینی آغاز شد، صاحب جسد نام و اعتبار خواهد داشت. به همین ترتیب، رابطه‌ای میان سردخانه‌ها و زندان‌های مخفی وجود دارد که به‌موجب آن، اسرائیل ده‌ها جسد از اسیران فلسطینی را به‌منظور باج‌گیری سیاسی نگهداری می‌کند.
«اسرائیل» در زندان‌های مخفی روی زندانیان فلسطینی آزمایش‌های پزشکی انجام می‌دهد؛ اقدامی که اسیر فلسطینی را به موش آزمایشگاهی تبدیل می‌کند. تعداد زیادی اسیر هم ناپدید شده‌اند و هیچ‌کس از آن‌ها اطلاعی ندارد؛ اعضای بدن آن‌ها دزدیده و در گورستان اعداد اسرائیلی به خاک سپرده شده‌اند تا اثری از آن‌ها باقی نماند و بر جنایات ارتکابی علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های مخفی اسرائیل سرپوش گذاشته شود. زندانی فلسطینی از حق محاکمه عادلانه برخوردار نیست، از داشتن وکیل منع می‌شود و بدون اتهام، بر اساس گزارشی که از سوی سازمان اطلاعات اسرائیل صادر شده زندانی می‌شود؛ حکم قاضی نظامی اسرائیلی هم با تصمیم سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیلی مرتبط است. اسرای فلسطینی در زندان‌های مخفی اسرائیل، مانند اهل قبور زندگی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.