انتخابات

۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 997206

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: پنجشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ تیر) در غالب مناطق کشور جوی پایدار، همراه با افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.

کاهش کیفیت هوا در برخی نقاط کشور

صادق ضیاییان افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده در برخی نقاط واقع در شمال غرب، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، وزش باد گاهی رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی می شود. 

وی اضافه کرد: چهارشنبه (۱۳ تیر) بارش در مناطق یاد شده با شدت کمتری ادامه خواهد داشت. پنجشنبه و جمعه (۱۴ و ۱۵ تیر) در غالب مناطق کشور جوی پایدار، همراه با افزایش نسبی دما حاکم می‌شود و فقط در ارتفاعات واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی دو روز آینده در برخی نقاط جنوب استان سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شرق هرمزگان و کرمان در ساعات بعد از ظهر رشد ابرهای همرفتی و احتمال رگبار پراکنده وجود دارد.

وی افزود: تا چهارشنبه در غرب، جنوب غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز کشور استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد شدید و پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: امروز دریای خزر سه روز آینده شرق و مرکز دریای عمان چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۲ تیر) کمی ابری تا نیمه ابری، از بعد از ظهر وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با حداقل و حداکثر دمای ۲۵ و۳۶ درجه سانتیگراد و پس فردا (۱۴ تیر ) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک با کمترین و بیشترین دمای ۲۴ و ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۱ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه ۴۸ و ۴۶ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.