به گزارش قدس خراسان، دکتر علی یزدانی گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۶۰ هزار و ۱۰۵ تماس مزاحمی و نامرتبط با مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گرفته شده است.
وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی کل تماسها به اورژانس ۱۱۵ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در این مدت ۳۲۵ هزار و ۳۴۰ مورد تماس با اورژانس این دانشگاه گزارش شده است که از این میزان ۶۹ هزار و ۷۰۷ تماس مشاورهای، ۱۷ هزار و ۱۸۲ تماس مزاحمتی، ۱۴۲ هزار و ۹۲۳ تماس نامرتبط بوده و ۹۵ هزار و ۵۲۸ تماس منجر به مأموریت شده است.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریتهای پزشکی موضوع مزاحمتهای تلفنی و اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ است که تاخیر در ماموریتهای امدادرسانی به بیماران بدحال مانند سکتههای قلبی و مغزی و همچنین مصدومان ترافیکی را بدنبال دارد.
وی ادامه داد: اگر چه تاکنون از طریق آموزشهای همگانی و اطلاع رسانیهای عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمتهای تلفنی اقدام شده است، اما همچنان این مزاحمتها ادامه دارد.
دکتر یزدانی با بیان اینکه تماسهای مزاحمی و نامرتبط بازی با جان و حیات بیماران است، اظهار کرد: اتخاذ جرایم سختگیرانه و شدیدتر در راستای کاهش آمار مزاحمتهای تلفنی با سیستمهای امدادرسان مورد تاکید است.
وی گفت: امید است با فرهنگسازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی و پیگیریهای قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان میشود، این مشکل مزاحمتهای تلفنی اورژانس حل شود.
نظر شما