انتخابات

پس از مناظره پنج‌شنبه شب «جو بایدن» با «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه، گزارش‌ها حاکی است گروهی از دموکرات‌های کنگره از رئیس‌جمهوری آمریکا فراری بوده و حتی نمی‌خواهند با همسر وی هم دیدار کنند.

پس لرزه‌های عملکرد ضعیف بایدن در مناظره با ترامپ؛ دموکرات‌ها از رئیس‌جمهور فراری شدند

به گزارش قدس آنلاین، پس از عملکرد ضعیف رئیس‌جمهوری آمریکا در مناظره با ترامپ رقیب جمهوری‌خواه دموکرات‌ها، شروع به فاصله گرفتن از وی کرده‌اند.

براساس گزارش‌ها، هرچند بسیاری از دموکرات‌ها در این زمینه جانب احتیاط و تعادل را در پیش گرفته‌اند، اما نمایندگان ایالت‌های در نوسان تلاش بیشتری برای این امر نشان داده اند.

یکی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان از یک ایالت در نوسان که خواست نامش فاش نشود، از تلاش‌های دیوانه وار نمایندگان برای جلوگیری از دیدار با رئیس‌جمهور و حتی جیل بایدن بانوی اول خبر داد و گفت: «من هرگز نمی‌خواهم او را اینجا ببینم». وی سپس اضافه کرد: «تمامی حامیان مالی تماس می گیرند و خواهان برکناری بایدن هستند».

این پایگاه خبری در ادامه یادآور شده است که فاصله گرفتن از یک رئیس جمهور نامحبوب، اساسا راهبردی فرسوده در رقابت‌های کنگره بشمار می رود، اما به نظر می رسد این استراتژی همزمان با آسیب پذیری‌های منحصر به فرد بایدن در عرصه سیاست به عنوان مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ، به پویایی آن کمک کرده باشد.

همزمان جن اومالی دیلن مسئول کارزار انتخاباتی بایدن، روز شنبه در یادداشتی نوشت: شمار کسانی که از بایدن در ایالت‌های واشنگتن، ویرجینیا و مریلند حمایت می‌کنند، کم است، اما داده های موجود در میدان نبرد وضعیت متفاوتی را روایت می‌کند.

وی سپس به نتایج مجموعه‌ای از نظرسنجی‌ها اشاره کرد و گفت که مطابق ارقام موجود و با وجود نگرانی‌های رای دهندگان در مورد سن بایدن، آمار تا حد زیادی بدون تغییر مانده است.

اما از سوی دیگر، ویل راینرت سخنگوی کمیته ملی جمهوری‌خواهان کنگره در اظهارنظری گفت: دموکرات‌های افراطی مجلس نمایندگان از ماه‌ها پیش می دانستند که جو بایدن شایسته نیست.

نزدیک به نیمی از رای دهندگان دموکرات، خواهان برکناری بایدن از نامزدی این حزب در انتخابات ماه نوامبر (آبان) هستند.

پایگاه خبری هیل متعلق به کنگره آمریکا نوشت: براساس نتایج نظرسنجی انجام گرفته توسط موسسه یوگاو و شبکه خبری سی‌بی‌اس که دیروز یکشنبه منتشر شد، ۴۵ درصد از رای دهندگان دموکرات خواهان برکناری بایدن شده اند. هرچند کاخ سفید در تلاشی هماهنگ سعی در توجیه عملکرد ضعیف بایدن در مناظره مقابل ترامپ به بهانه سرماخوردگی وی داشته است.

حتی بسیاری از متحدان بایدن شرکت نکردن او در یک مهمانی پس از مناظره و یک رویداد مبارزاتی در کارولینای شمالی را شاهدی دال بر همین وضعیت دانسته و در تقلای اثبات آن هشتند تا نشان دهند رئیس‌جمهوری آمریکا شب (مناظره) را نگذارنده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.